اخبار کلان

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۳۱

ضرورت کاهش نرخ تورم قبل از حذف صفر از پول ملی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه درحال حاضر حذف صفر از پول ملی اثرات نامطلوبی بر اقتصاد پولی کشور دارد، گفت: اگر قرار باشد صفر از پول ملی حذف شده و بعد با تشدید نرخ تورم قیمت‌ها افزایش یاید، پول ملی بی‌ارزش می‌شود. جعفرقادری درگفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر حذف صفر از پول ملی گفت: حذف صفر از پول ملی باتوجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور به صلاح نیست. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فراهم بودن زیرساخت‌هایی چون کاهش نرخ تورم برای عملیاتی کردن حذف صفر از پول ملی ضروری است، افزود: زمانی که نرخ تورم تک‌رقمی شود، می‌توان درخصوص این طرح و مفید بودن آن اظهارنظر کرد.


ارائه لایحه بودجه به مجلس طی هفته آتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ارائه لایحه بودجه۹۵ و برنامه ششم در هفته آتی به مجلس خبر داد. محمدرضا تابش در گفت‌وگو با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه95 به مجلس گفت: بعید است در هفته جاری تقدیم لایحه بودجه به مجلس صورت بگیرد. نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هفته آتی به‌طورحتم ارسال لایحه بودجه به مجلس صورت خواهد گرفت، افزود: باتوجه به اینکه دیگر زمان نداریم، باید ارسال این لایحه به مجلس هرچه سریع‌تر ارسال شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بررسی بودجه قبل از انتخابات در مجلس به پایان خواهد رسید، گفت: مجلس آماده بررسی بودجه در اسرع وقت است.


انتخاب نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه۹۵

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای حضور در کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال۹۵ و برنامه پنج ساله ششم توسعه مشخص شدند. به گزارش «تعادل» حسین سبحانی‌نیا با‌اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این نشست سه عضو از کمیسیون امنیت برای حضور جداگانه در کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی و کمیسیون تلفیق برنامه توسعه کل کشور انتخاب شدند. نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس انتخاباتی که برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه سال95 برگزار شد، محمدحسن آصفری، احمدرضا دستغیب و بنده انتخاب شدیم. نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین اسماعیل کوثری، حسن کامران دستجردی و عباسعلی منصوری‌آرانی از کمیسیون امنیت در کمیسیون تلفیق برنامه توسعه کل کشور حضور خواهند یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر