از منطقه

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۲۲

هزینه یک‌میلیارد دلاری عملیات روسیه در سوریه

آژانس بلومبرگ با استناد به یک منبع در دولت روسیه، هزینه عملیات این کشور را که با همکاری سوریه انجام می‌شود برای سال 2016 یک میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد کرده است.

براساس گزارش‌ها، در بودجه وزارت دفاع که سال 2015 تصویب شد، مخارجی برای سازماندهی «سوریه اکسپرس» (خط تدارکاتی روسیه از دریای سیاه به سوریه برای پشتیبانی عملیات نظامی)، خرید کشتی‌های فله‌بر، پرداخت ارزی دستمزد صدها نظامی و کارمند، پرواز جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسی و همچنین افزایش مصرف مهمات جنگی از جمله موشک‌های بالدار دریا پایه و هوا پایه در نظر گرفته نشده بود. مرکز تحلیلی بریتانیا (جینز اینفورمیشن گروپ) اطلاع داد که کرملین روزانه حداقل 2میلیون و 400هزار دلار خرج عملیات جنگی در سوریه می‌کند، اما هزینه واقعی آن می‌تواند دو برابر باشد و به 4میلیون دلار در هر شبانه‌روز برسد. براساس این گزارش، فعالیت کشتی‌های جنگی روسی در دریای مدیترانه هر شبانه‌روز 200هزار دلار هزینه دارد و بخش پشتیبانی، ارتباطات و تجسسی 250هزار دلار را باید به ارقام قبلی اضافه کرد.


آذربایجان به دنبال خرید هواپیمای جنگنده از پاکستان

رییس‌جمهوری پاکستان از ابراز تمایل جمهوری آذربایجان و نیجریه برای خرید تجهیزات دفاعی و نظامی ساخت پاکستان به ویژه نسل جدید جنگنده‌های «جی-اف 17» از پاکستان خبر داد. به گزارش رسانه‌های پاکستان، ممنون حسین در دیدار اعضای اتاق بازرگانی و صنعت شهر راولپندی در کاخ ریاست‌جمهوری پاکستان گفت: جمهوری آذربایجان و نیجریه به خریداران تجهیزات نظامی پاکستان تبدیل خواهند شد. نیجریه برای خرید تولیدات دفاعی پاکستان به ویژه جنگنده‌های جی-اف 17 و هواپیماهای آموزشی «مشاق» اظهار تمایل کرده است. همچنین پاکستان قرارداد فروش 20فروند جت جنگنده آموزشی معروف به «سوپر مشاق» با عراق امضا کرده و قرارداد فروش 52 فروند از این هواپیما به ترکیه نیز در حال نهایی شدن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر