این روبات تاریخ ساز می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۱۰

دانشمندان در اقدامی تاریخ‌ساز قصد دارند روبات موتورسواری را برای شکستن رکوردهای افسانه‌یی یکی از قهرمانان موتورسواری جهان تجهیز کنند.

شرکت یاماها در اکتبر سال ۲۰۱۵ از فناوری جدیدی موسوم به موتوبات (Motobot) پرده برداشت. این روبات موتورسوار حالا قرار است دست به اقدامی بی‌سابقه زده و رکورد سرعت والنتینو روسی، موتورسوار افسانه‌یی رقابت‌های قهرمانی موتورسواری جهان را در هم بشکند. این هدفی است که در کنفرانس روباتیکی نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) ترسیم شده است.

قرار است شرکت یاماها موتور با همکاری اس‌آرآی اینترنشنال این پروژه دیدنی را به زودی کلید بزنند. به گفته محققان یاماها، نخستین فاز این برنامه از سال ۲۰۱۷ رقم خواهد خورد و آن زمانی است که موتوبات قادر خواهد بود تا به‌طور کاملا مستقل در پیستی به حرکت درآید که پیچ‌های مختلف دارد. آ‌نها روبات موتورسوار را به‌گونه‌یی تجهیز می‌کنند که قابلیت مسیریابی در پیست‌هایی را داشته باشد که با انبوهی از پیچ‌های خطرناک کار را برای موتورسواران دشوار می‌کند. بر اساس به‌روزرسانی‌های فنی که در این روبات انجام می‌گیرد، تشخیص بهترین سرعت و مسیر در پیست‌های پر پیچ کار چندان دشواری برای موتوبات نخواهد بود. این پروژه هیجان‌انگیز درحالی ارائه می‌شود که پیش‌تر نمونه‌یی از آن توسط سایر دانشمندان دنبال نشده است. البته آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی امریکا موسوم به دارپا نیز تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است اما هرگز رقابت یک روبات دو چرخ با قهرمان انسانی در آنها مطرح نبوده است. هدف این پروژه هم آسان نیست؛ والنتینو روسی مردی است که با هفت عنوان قهرمانی جهانی موتوجی‌پی و همچنین دو عنوان 125جی‌پی و 250جی‌پی، 9 عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر