ثروتمندترین‌های دنیا در نخستین هفته دادوستد 194میلیارد دلار از دست دادند

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۰۹

در حالی که بازارهای سهام دنیا سال میلادی جدید را با لرزشی در داده‌های اقتصادی ضعیف در چین و قیمت سقوط‌کننده نفت آغاز کردند، 400فرد ثروتمند اول دنیا این هفته نزدیک به 194میلیارد دلار از دست دادند. در بدترین هفته برای سهام‌های ایالات متحده از سال 2011 تا به حال، 47میلیاردر حدود یک میلیارد دلار یا بیشتر از دست دادند. مجموع این سقوط، تقریبا هفت‌برابر 29میلیارد دلاری بود که در پنج روز اول دادوستد سال 2015 از دست رفته بود. مجموع ثروت 400نفر اول هم در پایان هفته 3.7تریلیون دلار بود که نسبت به 4 تریلیون دلار سال گذشته کاهش قابل توجهی داشت.

جف بزوس موسس آمازون که بهترین عملکرد را در میان میلیاردرها در سال 2015 داشت، بیشتر از همه ضرر کرد و در حالی که سهام بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین جهان به میزان بیش از 10درصد کاهش پیدا کرد، ثروت او هم 5.9میلیارد دلار کم شد. بزوس با 53.7میلیارد دلار سرمایه، چهارمین فرد ثروتمند جهان است و در حالی که سرمایه‌گذاران از آمازون استقبال بالایی کردند، دارایی کل او در سال 2015 تقریبا دوبرابر شد.

بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان هم شاهد کاهش 4.5میلیارد دلاری سرمایه‌اش بود و دارایی کل او به 79.2میلیارد دلار رسید. ثروت آمانسیو اورتگا اهل اسپانیا که دومین فرد ثروتمند جهان است هم 3.4 میلیارد دلار کاهش داشت و به 69.5میلیارد دلار رسید.

مجموع ضرر در میان میلیاردرها، 4.9درصد سرمایه کل آنها را از میان برد. در لیست 400نفر اول، تنها 11میلیاردر بودند که این هفته سرمایه‌شان رشد کرد که از جمله آنها می‌توان به پنج وارث مغازه‌های وال‌مارت اشاره کرد. در حالی که ارزش هر سهم وال‌مارت به میزان کمی بیش از 2دلار افزایش یافت، این پنج وارث، ثروت خود را در مجموع 2.5میلیارد دلار بالا بردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر