اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۸۹

فارسی به لیست زبان‌های واتس‌آپ اضافه شد

نسخه برخط پیام‌رسان واتس‌آپ که تحت مالکیت فیس‌بوک است، مجهز به پشتیبانی از زبان فارسی شد.

پیام‌رسان موبایلی «واتس‌آپ» با 900میلیون کاربر جهانی، بزرگ‌ترین شبکه پیام‌رسان موبایلی است که تحت مالکیت فیس‌بوک قرار دارد.

واتس‌آپ برای انواع سیستم عامل‌ها از جمله اندروید، IOS، ویندوزفون و بلک‌بری منتشر شده و دارای امکاناتی نظیر چت گروهی و دو نفره است. با استفاده از این مسنجر قادر خواهید بود پس از اتصال به اینترنت یا استفاده از وای‌فای به چت گروهی با دوستان خود پرداخته و به آنها عکس، ویدئو، موزیک و متن به صورت رایگان ارسال کنید. این نرم‌افزار هم‌رده وایبر، تلگرام و... است با این تفاوت که در لیست بیشترین استفاده از واتس‌آپ، عنوانی از کشور ایران تا رده پنجم جدول وجود ندارد در حالی که ایران در استفاده بی‌رویه از این بسترهای ارتباطی معمولا رتبه‌دار است. در حالی که قرار است قابلیت انجام مکالمه ویدئویی به‌زودی روی بزرگ‌ترین شبکه پیام‌رسان موبایلی جهان راه‌اندازی ‌شود، واتس‌آپ از نسخه فارسی سایت خود رونمایی کرد.

این پیام‌رسان در حال حاضر با احتساب فارسی، 46 زبان را پشتیبانی می‌کند.


هشدار مایکروسافت در مورد مشکلات جدی ویندوز7

در حالی که ویندوز 7 روی 55درصد از رایانه‌های موجود در کره زمین نصب شده، کریس کاپوسلا مدیر بازاریابی مایکروسافت اظهار داشته که این سیستم عامل مشکلات جدی امنیتی دارد.

وی گفته است: کاربرانی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند این کار را با مسوولیت خودشان انجام می‌دهند. وی همچنین از برخی مشکلات این ویندوز و ناسازگاری‌های سخت‌افزاری آن نیز پرده برداشته است. به گفته وی با قدیمی شدن سیستم‌عامل‌ها، چاپگرها و کنسول‌های بازی جدید و دیگر سخت‌افزارهای نوظهور از سازگاری لازم برخوردار نخواهند بود و کاربران باید به سیستم عامل‌های جدید مهاجرت کنند. درامان ماندن از ویروس‌ها و بدافزارهای جدید هم با به‌روزکردن سیستم عامل‌های قدیمی بهتر انجام می‌شود. این مدیر ارشد مایکروسافت ویندوز 10 را به علت تمهیدات مناسب جایی امن‌تر برای کاربران توصیف کرد. البته برخی صاحب‌نظران معتقدند مایکروسافت در این زمینه تا حدی اغراق می‌کند و هدف اصلی آن تشویق کاربران به مهاجرت سریع‌تر به ویندوز تازه‌اش یعنی ویندوز 10 است.


خلبان شدن با ساعت اپل

تلفیق دو فناوری نوظهور به شکل‌گیری رویدادی منحصربه‌فرد در دنیای تکنولوژی‌های جذاب منجر شده است. از پهپاد و ساعت مچی هوشمند به عنوان دو فناوری تازه متولد شده یاد می‌کنند که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند.

اکنون محققان یک شرکت تایوانی موسوم به PVD+ اپلیکیشنی برای ساعت مچی هوشمند اپل به نام Apple Watch ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان پهپاد را تنها با تغییر جهت حرکت دست هدایت کرد. بدین‌ترتیب فردی که ساعت Apple Watch را بر دست کرده دسته کمی از یک خلبان آماتور نخواهد داشت. این شرکت تایوانی اعلام کرده که با توجه به توسعه خیره‌کننده فناوری پهپادها در سال‌های پیش‌رو، موضوع کنترل و هدایت دقیق آنها از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود. از این رو نوآوری‌هایی از این دست می‌تواند به کاستن از خطرات احتمالی پهپادها و پرواز پایدارتر آنها کمک شایانی کند.

این شرکت تایوانی از فناوری جدید خود در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی CES

به طور رسمی رونمایی کرد.


کشف سیاهچاله باریک فاقد ستاره

یک محقق فیزیک نجومی سیاه‌چاله‌ نادر باریکی را کشف کرده که فاقد ستاره است.

جولی کامرفورد از دانشگاه کلرادو یافته‌های خود را در جلسه سالانه انجمن اخترشناسی امریکا در کیسیمی فلوریدا گزارش کرد. کامرفورد گفت که تنها 12 کهکشان شناسایی شده‌اند که دو سیاهچاله در آنها وجود دارد.

بطور معمول کهکشان‌ها تنها دارای یک سیاهچاله بسیار بزرگ در مرکز خود هستند. اما در این کهکشان تازه کشف شده که حدود یک‌میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، یکی از این دو سیاهچاله، کوچک‌تر از دیگری است و ظاهرا بدون ستاره است.

کامرفورد حدس می‌زند که این سیاهچاله باریک در برخورد دو کهکشان که به یکی تبدیل شدند، جرم خود را از دست داده یا یک نمونه نادر از یک سیاهچاله متوسط بوده که رشد خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر