بزرگ‌ترین پهپاد قادر به حمل سرنشین

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۸۵

یک شرکت چینی نخستین نمونه از پهپادهای بزرگ قادر به حمل یک سرنشین با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در نمایشگاه فناوری لاس‌وگاس در معرض دید عموم قرار داد.

این شرکت چینی مدعی شده است که از پهپاد جدید می‌توان در تاکسی هوشمند و انتقال مصدومان به مراکز امدادی استفاده کرد.

پهپاد جدید به چهار بازوی متحرک مجهز شده که برای هر بازو دو موتور الکتریکی پرقدرت در نظر گرفته شده است.

با اینکه سازمان هوانوردی فدرال هیچ مجوزی برای پرواز نسل جدید پهپاد‌های سرنشین‌دار صادر نکرده است، اما شرکت سازنده مدعی شده است که نخستین نمونه تجاری پهپاد با قابلیت حمل سرنشین تا سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد. نخستین نمونه از نسل جدید پهپاد‌های قادر به حمل سرنشین با نام تجاری 184 با قابلیت پرواز هوشمند در سالن تجهیزات هوایی نمایشگاه فناوری‌های جدید لاس‌وگاس رونمایی شده است.

شرکت سازنده مدعی شده که پهپاد جدید کاملا خودکار و هوشمند است و سرنشین آن تنها باید درون محفظه تعبیه شده بنشیند و از پرواز خودکار تا مقصد لذت ببرد.

هازی هو، مدیر شرکت سازنده پهپاد 184 در مورد موارد ایمنی لحاظ شده در پهپاد جدید اظهار کرد: با توجه به اهمیت کاربری و شرایط سخت اخذ مجوزهای لازم جهت پروازهای سرنشین‌دار از سازمان هوانوردی ایالات متحده، این پهپاد به کلیه سیستم‌های ایمنی و پشتیبانی مجهز شده و در سخت‌ترین شرایط مسافر درون کابین می‌تواند آن را با اهرم تعبیه شده کنترل کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر