اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۷۵

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری

اطلاع‌رسانی اداره کل

ساری بعد از ابلاغ احکام صادره و معرفی اعضای جدید شورای سیاست‌گذاری اطلاع‌رسانی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، جلسه‌یی راس ساعت7 صبح روز چهارشنبه مورخ16‌/10‌/‌94 در سالن جلسات اداره کل برگزار شد. در این جلسه که با ریاست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و دبیری مسوول روابط عمومی و مشاور مدیرکل تشکیل شد، معاونان مدیرکل و فرماندهی یگان حفاظت نیز حضور داشتند. ابتدا دادخواه مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرکل به قرائت بندهایی از اساسنامه شورای سیاست‌گذاری اطلاع‌رسانی پرداخته و هدف از تشکیل این شورا را به تفصیل بیان و پیشنهادهای خود را جهت تصویب به اعضای شورای صدرالذکر ارائه کرد. سپس سایر اعضا به اظهارنظر و ارائه پیشنهادهای خود درراستای ارتقای سطوح اطلاع‌رسانی به لحاظ کمی و کیفی پرداختند.


بازدید مشاور وزیر وزارت جهاد کشاورزی

از پروژه آبرسانی چمژاب، ارمو دره‌شهر

ایلام غلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر با اعلام این خبر گفت: مهندس زارع مشاور وزیر و مدیر روش‌های نوین آبیاری در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران سازمان از پروژه عظیم تامین آب و ایستگاه پمپاژ چمژاب، ارمو این شهرستان بازدید کردند. وی بیان کرد: در این بازدید مشاور وزیر و مدیر روش‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی برای راه‌اندازی شبکه‌های فرعی آبرسانی داخل مزارع کشاورزی حوزه استحفاظی و تحت پوشش آبیاری این پروژه قول مساعد مبنی بر تخصیص اعتبارات ریالی لازم را دادند.


تمدید گواهینامه‌های سیستم مدیریت یکپارچه در منطقه مرکزی

اراک به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران‌ منطقه مرکزی، پس از بررسی‌های به‌عمل آمده، گواهینامه‌های سیستم مدیریت یکپارچه (گواهینامه‌های استاندارد کیفیت، زیست‌محیطی، ایمنی و بهداشت) منطقه مرکزی به مدت سه سال تمدید شد. بهروز بهروزیان مسوول واحد کنترل کیفیت منطقه مرکزی، گفت: در سال گذشته توانستیم نقاط قوت و ضعف منطقه را در فعالیت‌های مختلف به‌خوبی شناسایی کنیم. سیدحمید حسینی مدیر منطقه مرکزی با بیان ضرورت استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان گفت: این سیستم برای رسیدن به استانداردهای جهانی، توسعه پایدار، خدمت مطلوب و تغییر نگرش و اصلاح دیدگاه‌های سنتی تاکید فراوان دارد.


راه‌اندازی طرح سامانه نظام فنی روستایی آمل

آمل سید‌اسماعیل علوی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آمل، از راه‌اندازی طرح سامانه نظام فنی روستایی برای سیستم یکپارچه‌سازی ساخت‌وساز و طرح هادی روستایی در این شهرستان خبر داد. علوی در بازدید از روستای ساییج محله بخش مرکزی این شهرستان عنوان کرد: درراستای اجرای دولت الکترونیک، این نهاد برای ساماندهی کلیه طرح‌های بنیاد مسکن از طریق سامانه یکپارچه‌سازی انجام می‌شود. علوی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی این سامانه صدور پروانه ساختمانی کنترل و نظارت می‌شود، تصریح کرد: این نرم‌افزار به‌گونه‌یی برای تکریم ارباب رجوع بوده تا در مواقع ساخت‌وساز، اجرای طرح هادی و عقب‌نشینی منازل مسکونی و صدور سند مالکیت در کوتاه‌ترین زمان انجام گیرد.


رفتار شهروندان باید نسبت

به گردشگران خارجی تغییر کند

مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، فرهاد باقرنیا اظهار کرد: برگزاری رویدادها مختص به یک زمان و برهه خاص نیست بلکه باید در تمام روزهای سال برای آن برنامه‌ریزی داشت. وی افزود: ما باید با برگزاری اجلاس‌های متعدد تجربه جوانان را در برگزاری اجلاس‌ها بالا ببریم تا در اجلاس‌های بزرگ‌تر فعالیت بهتری داشته باشند. باقرنیا بیان کرد: متاسفانه امروز در بحث ورود گردشگر در‌خصوص موضوعاتی همچون حمل‌ونقل شهری، حمل‌ونقل برون‌شهری، اقامت و ویزا با ارگان‌های مختلفی مواجه هستیم درحالی که باید در ارتباط با گردشگر خارجی یک انسجام ویژه صورت گیرد.


تهیه نقشه‌های حفاظت مشارکتی شهرستان‌ها و بخش‌های استان ایلام

ایلام مهم‌ترین وظیفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به‌عنوان متولی 88‌درصد مساحت استان، برنامه‌ریزی اصولی و مدیریت صحیح برای حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه از عرصه‌های منابع طبیعی است. لازمه برنامه‌ریزی و اعمال مدیریت بر چنین عرصه وسیعی آگاهی از کمیت و کیفیت منابع به‌خصوص پوشش گیاهی با دقتی مناسب است. تعیین محدوده کاربری‌های مختلف از‌قبیل جنگل، مرتع، اراضی بیابانی، کشاورزی و... به تفکیک شهرستان‌ها و بخش‌های استان به‌خصوص در‌مورد شهرستان‌های تازه تاسیس برای برنامه‌ریزی مسوولان امری اساسی است.


کارگروه استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مازندران

مازندران دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این نشست ارتقای پژوهش‌ها و فناوری‌های راهبردی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی را از اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد و افزود: ساماندهی کارگروه استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با شناسایی و بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مهم‌ترین ماموریت این کارگروه است. دکتر حمیدیه افزود: از ایجاد شورای عالی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان مازندران با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان جهت تبدیل به یکی از قطب‌های کشوری در این زمینه حمایت می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر