شرط بازگشایی 13 نماد معاملاتی بورس

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۶۲

گروه بورس

اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس آخرین وضعیت نمادهای متوقف بیش از 7 روز را اعلام کرد. مطابق با گزارش‌های دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا به‌دلیل آنچه اعلام شرکت مبنی بر احتمال تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم با توجه به تسویه بخشی از بدهی‌های شرکت اعلام شده از تاریخ 6 دی ماه امسال با توقف نماد معاملاتی مواجه شده است. بر اساس این گزارش، سازمان بورس اعلام کرد که اطلاعاتی شامل ارسال صورت‌های مالی حسابرسی شده برای سال مالی منتهی به 31/06/94 و ارائه آخرین وضعیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/06/95 را از ناشر «ورنا» برای بازگشایی این نماد معاملاتی درخواست کرده، اما با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون این مدارک ارسال نشده است. نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شازند نیز که به علت اعلام تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 از تاریخ 7 دی ماه امسال متوقف شده، در صورت ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 به سازمان بورس شاهد بازگشایی نماد معاملاتی «شاراک» خواهد بود.

همچنین نماد معاملاتی شرکت تولید محور خودرو در حالی به دلیل تعدیل در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 از تاریخ 5 دی ماه 94 متوقف مانده که سازمان بورس ارائه آخرین وضعیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 را شرط بازگشایی نماد معالاتی «خمحور» اعلام کرده است.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز از تاریخ 30 آذر ماه امسال به دلیل اعلام شرکت مبنی بر احتمال تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم با توجه به بخشنامه بانک مرکزی همچنان با توقف نماد معاملاتی مواجه است. در صورتی که آخرین وضعیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 از سوی این ناشر به سازمان بورس ارائه شود نماد معاملاتی «رکیش» بازگشایی می‌شود.

همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز به دلیل اعلام شرکت مبنی بر احتمال تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم با توجه به بخشنامه بانک مرکزی از تاریخ 30 آذر ماه امسال تا به امروز متوقف مانده و باید برای بازگشایی نماد معاملاتی خود آخرین وضعیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 را به سازمان بورس ارائه دهد.

در نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شیراز اما به دلیل آنچه ابهام در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 و لزوم بررسی بیشتر اطلاعات عنوان شده از تاریخ 18 آذر ماه امسال تاکنون با توقف نماد معاملاتی مواجه است. «شیراز» باید برای بازگشایی نماد معاملاتی خود، در مورد پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 رفع ابهام کند. در نماد معاملاتی شرکت شیمیایی پارس پامچال اما به دلیل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم و ارائه گزارش عدم اظهارنظر حسابرس نسبت به صورت سود و زیان 6 ماهه با توقف نماد معاملاتی خود از تاریخ 30 آبان‌ماه 94 مواجه است. در صورتی که «شپمچا» در مورد پیش‌بینی سود هر سهم و عملکرد 6ماهه رفع ابهام کند و همچنین گزارش حسابرسی مشروط یا مطلوب درباره صورت سود و زیان را به سازمان بورس ارائه دهد می‌تواند به توقف نماد معاملاتی خود در بازار سهام خاتمه دهد.

بر اساس این گزارش، شرکت داده‌پردازی ایران نیز از تاریخ 12 دی‌ماه امسال به دلیل اعلام تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم در حالی با توقف نماد معاملاتی مواجه شده که در صورت ارائه اطلاعات اصلاح شده پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 به سازمان بورس نماد معاملاتی آن بازگشایی خواهد شد. در نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران اما همزمان با اعلام شرکت مبنی بر تغییرات با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم از تاریخ سوم آبان‌ماه تا به امروز با توقف مواجه شده و در صورت ارائه دلایل تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/94 به سازمان بورس «فایرا» بازگشایی می‌شود.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا نیز به دلیل آنچه تعدیل با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم عنوان شده از تاریخ 30 مهرماه امسال با توقف نماد معاملاتی مواجه است. سازمان بورس اعلام کرده درباره دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم از شرکت درخواست اطلاعات شده که تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده است. شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی اما در حالی در تاریخ 27 مهر ماه امسال برای برگزاری مجمع عادی سالانه با توقف نماد معالاتی خود مواجه شده که باید برای بازگشایی نماد معاملاتی خود مستندات لازم در مورد رویه اتخاذ شده توسط شرکت بابت نحوه شناسایی هزینه‌های مالی مرتبط با تحصیل نیروگاه برق قائم را به سازمان بورس ارائه دهد.

از سویی دیگر شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به دلیل ابهام در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم از تاریخ 25 تیرماه سال گذشته تا به امروز همچنان با توقف نماد معاملاتی مواجه است.

اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس در توضیح دلایل طولانی مدت «کسرا» گفته است: «مطابق صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29/12/92، مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت تسهیلات دریافتی (اصل و فرع) به مبلغ 141 میلیارد و 494میلیون ریال بوده که تسهیلات مذکور به حساب شرکت منتقل شده است.»

انتقال تسهیلات سهامدار عمده به شرکت سرامیک صنعتی اردکان برخلاف مفاد ماده 132 قانون تجارت است و بر همین اساس مفاد ماده 148 قانون تجارت مبنی بر رعایت یکسان حقوق سهامداران رعایت نشده است. همچنین مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 12 ماهه منتهی‌به 29/12/92 مبلغ 75.625میلیون ریال مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت وام‌های اخذ شده در سنوات قبل به نام شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان از بابت بخش دیگری از معاملات با سهامدار عمده شرکت، به حساب سهامدار عمده منتقل شده است. موضوع مذکور طی جلسات متعدد با اعضای هیات‌مدیره و سهامدار عمده شرکت مطرح و در جلسه مورخ 20/07/93 مقرر شد که سهامدار عمده حداکثر ظرف یک ماه بدهی انتقال یافته به حساب شرکت را تعیین تکلیف کند. در این خصوص با توجه به اتمام مهلت مقرر و تکالیف مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی 93 (مورخ 31/04/94) تاکنون هیچ گونه تاییدیه‌یی از بانک پارسیان مبنی بر تسویه بدهی‌های مزبور از تعهد شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به این سازمان ارائه نشده است. با توجه به موضوعات مطرح شده فوق، پس از حصول نتیجه در خصوص معاملات مذکور و انعکاس اطلاعات شرکت به بازار، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر