کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۶۰

توزیع روزانه 19میلیون لیتر بنزین در کلان‌شهرها

شانا| رییس مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش با تاکید بر رعایت استانداردهای بین‌المللی در واردات بنزین به کشور گفت: شاید بتوان گفت این بنزین به لحاظ کیفیت بسیار بهتر از بنزین عرضه شده در کشورهای اروپایی است.

وی با بیان اینکه امروزه در کشورهای صنعتی دنیا برای اجرای یک پروژه ارتقای استاندارد به حداقل چهار سال زمان نیاز است، گفت: همکاران ما در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با‌وجود تحریم‌ها و نبود منابع مالی کافی توانسته‌اند چندین پروژه را به‌صورت همزمان در کمتر از دو سال اجرا کنند.

مومنی گفت: هم‌اکنون روزانه در کلان‌شهرهای کشور بیش از ١٩میلیون لیتر بنزین یورو4 توزیع می‌شود و آمادگی داریم هر زمانی که سازمان استاندارد و محیط‌زیست اعلام کنند از هر جایگاهی در سطح شهر تهران نمونه‌برداری شود. رییس مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش با تاکید بر رعایت استانداردهای بین‌المللی در واردات بنزین به کشور گفت: شاید بتوان گفت این بنزین به لحاظ کیفیت بسیار بهتر از بنزین عرضه شده در کشورهای اروپایی است، کل بنزین وارداتی براساس مشخصات یورو و با هماهنگی امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران وارد می‌شود.


گاز ایران سال آینده

به بغداد می‌رسد

شانا| مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران از صادرات گاز ایران به عراق در سه ماهه نخست سال٩٥ خبر داد و گفت: ایران آمادگی کامل برای صادرات گاز به این کشور دارد. عزیزالله رمضانی درباره صادرات گاز ایران به بغداد بااشاره به اینکه ایران آماده صادرات گاز به بغداد است، تصریح کرد: هم‌اکنون خطوط انتقال، ایستگاه اندازه‌گیری در نفت‌شهر و... برای صادرات گاز به عراق آماده است و ایران منتظر آمادگی عراق برای دریافت گاز از ایران است. وی در این باره که آیا تا پایان امسال گاز ایران به بغداد می‌رود آن را بعید دانست و گفت: به احتمال زیاد گاز ایران سه ماهه نخست سال٩٥ به عراق خواهد رفت و ایران هم‌اکنون منتظر آماده شدن عراق برای دریافت گاز است. علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران نیز پیش از این به شانا درباره صادرات به بغداد گفته بود: صادرات گاز به عراق، وابسته به برقراری امنیت در خاک این کشور است و ایران برای شروع صادرات گاز به عراق مشکلی ندارد.


دکل‌های نفتی امریکایی به کمترین میزان 5 ‌سال اخیر رسید

فارس| حفاران امریکایی، سال گذشته میلادی ۹۶۳دکل نفتی را خاموش کردند که نخستین کاهش سالانه از سال۲۰۰۲ و بیشترین کاهش سالانه از سال۱۹۸۸ به‌شمار می‌رود.

به گزارش رویترز، حفاران امریکایی سال جدید را با کاهش تعداد دکل‌های نفتی به کمترین میزان در 5سال گذشته آغاز کردند.

به اعتقاد تحلیلگران، قریب به یقین کاهش‌های بیشتری اتفاق می‌افتد چراکه این اتفاق واکنش تولیدکنندگان به آشفتگی کاهش قیمت نفت است. بیکر هیوز بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد: حفاران امریکایی در هفته منتهی به 8ژانویه 20دکل نفتی را از فعالیت خارج کردند که سومین کاهش یک هفته‌یی بزرگ محسوب می‌شود.

براساس این آمار، 516دکل فعال باقی مانده، کمترین تعداد از آوریل2010 به‌شمار می‌روند اما انتظار می‌رود این کاهش در اینجا پایان نیابد. طی 2ماه گذشته قیمت نفت 10دلار کاهش یافته که نیمی از آن طی هفته گذشته اتفاق افتاده است. کاهش بیشتر قیمت نفت در غیرفعال کردن چاه‌های بیشتر طی یک یا دو ماه‌ آینده خود را نشان می‌دهد. آرتور جلبر رییس موسسه جلبر گفت: «تا وقتی که قیمت نفت پایین بماند، کاهش تعداد دکل‌ها ادامه خواهد یافت.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر