اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۴۹

برگزاری جشن کانون جوانه‌های بانک ملی

طی دو مراسم جداگانه، جشن کانون جوانه‌های بانک ملی ایران با حضور بیش از 1500نفر از فعال‌ترین اعضای این کانون با حضور مسوولان آموزش و پرورش، ناظر پولی استان، دانش‌آموزان نخبه و ممتاز و خانواده‌های اعضای کانون استان همدان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، این دو مراسم در فضایی شاد و صمیمی و با هنرنمایی گروه عمو قناد و یکی از گروه‌های هنری استان همدان انجام شد. قابل ذکر است که 700نفر از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز در مراسم جشن به عضویت کانون جوانه‌های بانک ملی ایران درآمدند. در این مراسم معاون فرهنگی پرورشی استان ضمن قدردانی و حمایت از اهداف بانک ملی ایران در زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم اقتصادی، این روز را روز پیوند بانک ملی ایران و آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد. همچنین در این مراسم، از دو فرزند شهید پاسدار مدافع حرم محسن فانوسی تجلیل شد. کانون جوانه‌های بانک ملی ایران با هدف آموزش مفاهیم اقتصاد، پول، سرمایه و فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات نوین بانکی به کودکان و نوجوانان از سال 1392 راه‌اندازی شده و در کنار ترغیب آنها به استفاده از خدمات غیرحضوری بانکی، شرایط بهره‌مندی از تسهیلات خرد جهت برطرف‌ کردن برخی نیازهای کودکان و نوجوانان عزیز را فراهم می‌آورد.


بانک صادرات سامانه اینترنت بانک ویژه را ارتقا داد

بانک صادرات ایران در جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان خدمات قابل ارائه روی سامانه BIB را ارتقا داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران این بانک در جهت تامین نیاز مشتریان ارتقای خدمات نوین را در دستور کار قرار داده و در این راستا نسبت به افزایش سطح کمی و کیفی خدمات اینترنت‌بانک ویژه اشخاص حقوقی و حقیقی مشترک

Business Internet Banking اقدام کرد. بر این اساس شخص حقوقی می‌تواند ضمن معرفی فرد مورد نظر به عنوان «مدیر تراکنش» به بانک این امکان را فراهم کند که مدیر تراکنش با استفاده از دستگاه رمزیاب مخصوص خود کلیه تراکنش‌های مالی حساب مورد نظر را از طریق اینترنت‌بانک تعریف و مدیریت کند که این عملیات برای صاحبان امضا قابل دریافت و رویت است. به‌طوری که هر تراکنش مالی ثبت شده از سوی مدیر تراکنش، پس از ایجاد برای امضاداران تعیین شده توسط وی ارسال می‌شود. تعیین امضا‌کنندگان تراکنش توسط مدیر، مطابق با شرایط برداشت الکترونیکی مشخص شده در هنگام تقاضای عضویت در سامانه صورت می‌پذیرد. سپس صاحبان امضای تعیین شده با استفاده از دستگاه رمزیاب مربوط به خود وارد سامانه شده و در بخش «تراکنش‌های در انتظار» نسبت به تایید یا رد تراکنش اقدام می‌کنند. سامانه با کنترل تاییدهای انجام شده توسط امضاداران به محض تحقق شرایط تعیین شده توسط مدیر، تراکنش مالی را انجام می‌دهد.


برگزاری نشست بانک صنعت و کانون مشاوران اعتباری

حسین عسکری معاون نظارت بر طرح‌های بانک صنعت و معدن به همراه عمادی مدیر امور نظارت بر طرح‌ها و کاملی رییس اداره نظارت بر طرح‌های این بانک با حضور در محل دفتر کانون مشاورین اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی با هیات‌مدیره این کانون نشست مشترکی را جهت بررسی آخرین وضعیت تعاملات فیمابین و چالش‌های پیش رو برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این جلسه عسکری عنوان داشت که پس از قبول مسوولیت معاونت نظارت بانک جلسات منظم مدیریت دانش در سطح معاونت را پیگیری و با تشکیل جلسات منظم، کلیه فرآیندهای نظارت بر طرح‌ها بازنگری و مستندسازی شده است و در این میان فرآیند استفاده از مشاورین ناظر از اهمیت خاصی برخوردار است که مقرر شده است واحد نظارت بانک دور جدیدی از تعاملات را با مشاورین ناظر آغاز کرده و موانع و چالش‌های را شناسایی و حداکثر استفاده از توان مجموعه مهندسین مشاور در جهت ارتقای کیفی و کمی عملیات نظارت بر طرح‌های بانک انجام پذیرد.


کسب رتبه برتر بانک کشاورزی در شبکه بانکی

بانک کشاورزی رتبه برتر را در زمینه شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی کسب کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی، در پی ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، عملکرد مطلوب این بانک موجب شد تا رتبه برتر را در شبکه بانکی کشور به دست آورد.


تاخیر ۶ماهه در برگزاری مجمع عمومی بانک مرکزی

مجمع عمومی بانک مرکزی امسال در حالی برگزار نشده است که طبق قانون پولی و بانکی، مجمع عمومی باید حداکثر تا پایان تیر ماه هر سال برگزار شود. به گزارش فارس، در حالی دهمین ماه سال 94 رو به اتمام است که بانک مرکزی هنوز مجمع عمومی سالانه خود برای رسیدگی و تصویب ترازنامه و سایر موارد تصریح شده در قانون پولی و بانکی را برگزار نکرده است. براساس بند «د» ماده 17 قانون پولی و بانکی مجمع عمومی بانک مرکزی باید تا پایان تیر ماه هر سال برگزار شود. بر اساس این گزارش در چند سال اخیر مجمع عمومی بانک مرکزی با تاخیر برگزار شده است، چنانکه مجمع سال گذشته نیز در آذرماه ماه برگزار شد، اما امسال در دهمین ماه سال همچنان خبری از برگزاری مجمع عمومی بانک مرکزی نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر