روی کدال نشست

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۱۷

از شفاف‌سازی مارگارین تا پوشش 6 ماهه «شیراز»

مارگارین طی اطلاعیه شفاف‌سازی در خصوص مابه‌التفاوت مبلغ 700ریال و 1500ریال و عدم لحاظ در صورت‌های مالی اعلام کرده است این موضوع فاقد مصوبات لازم بوده و از نظر شرکت قطعیت ندارد و لحاظ آن سبب افزایش بهای تمام شده می‌شود. زاگرس گزارش 9ماهه را منتشر کرد

و بر اساس آن مبلغ 1947ریال سود برای هر سهم محقق کرده و 75درصد از بودجه را پوشش داده است. زاگرس میانگین نرخ فروش متانول را 230دلار در نظر گرفته که در حال حاضر قیمت‌ها کمتر از این مقدار است.

پتروشیمی شیراز با سرمایه 5هزار و 100میلیارد ریالی سود هر سهم سال مالی جاری را 245ریال اعلام کرده بود که در عملکرد 6 ماهه با کنار گذشتن 35ریال 14درصد از سود اعلامی را پوشش داده است. همچنین مارگارین طی اطلاعیه شفاف‌سازی در خصوص مابه‌التفاوت مبلغ 700ریال و 1500ریال و عدم لحاظ در صورت‌های مالی اعلام کرده است این موضوع فاقد مصوبات لازم بوده و از نظر شرکت قطعیت ندارد و لحاظ آن سبب افزایش بهای تمام شده می‌شود.


توقف نماد معاملاتی «کسرام»

تالار معاملات بورس اوراق بهادار تهران، امروز شنبه 19 دی‌ماه شاهد توقف تنها یک نماد معاملاتی است. امروز شنبه نود و پنجمین جلسه معاملاتی بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون در حالی آغاز شد که تنها یک نماد معاملاتی در این بازار به دلیل برگزاری مجمع عادی سالانه سهامداران متوقف خواهد شد. نماد معاملاتی شرکت پارس سرام در حالی امروز متوقف شد که این شرکت با سرمایه 6میلیارد تومانی، پیش‌بینی سود 12ریالی هر سهم خود در بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریورماه امسال را با تحقق زیان 144ریالی به پایان برده است. درست در همین زمان در سال مالی قبل «کسرام» توانسته بود به ازای هر سهم سود 502ریالی را محقق کند. این شرکت در حالی با دست‌های خالی به استقبال سهامداران خود در مجمع امسال می‌رود که به دلیل رکود فزآینده و از سویی افزایش قیمت حامل‌های انرژی با کاهش 14درصدی فروش خود مواجه شده است.

در سال مالی 94 ارزش فروش پارس سرام 19میلیارد و 140میلیون و 700 هزار تومان بوده که نخستین رتبه در بازار صنعت چینی بهداشتی است. انحراف بالا میان نخستین پیش‌بینی درآمد و آخرین درآمد تحقق یافته بودجه این شرکت از عجایب عملکرد امسال این شرکت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر