اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۹۱

بانک‌ها مجبور به افزایش سرمایه هستند

کوروش پرویزیان گفت: برای مشارکت با بانک‌های خارجی مجبور به افزایش سرمایه هستیم که این امر به سبب افزایش قیمت ارز در چند سال اخیر است.

کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دوران پساتحریم و امکان مشارکت با بانک‌های خارجی گفت: از لحاظ قانونی ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم اما نیازمند اخذ مجوزهای جدید از مراجع مربوطه هستیم. مدیرعامل بانک پارسیان بااشاره به شرایط مشارکت با بانک‌ها گفت: در حال حاضر تنها این بانک‌های خصوصی کشور دارای چنین شرایطی هستند و خارجی‌ها می‌توانند سهام این بانک‌ها را بخرند و در آنها شریک شوند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در اصل44 قانونگذار اسامی بانک‌های دولتی و حتی تعداد آنها را مشخص کرده مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد برخی بانک‌های دولتی را ادغام کند یا برخی دیگر را براساس وظیفه‌یی که برای آنها تعریف شده است مثل بانک‌های توسعه‌یی یا بانک‌های تجاری با یکدیگر ادغام کند مثلا بانک‌هایی که اسم تخصصی دارند ولی کارهای تجاری انجام می‌دهند را منحصرا دراختیار آن بخش تخصصی بگذارند.


حاشیه‌نشینی بیمه عمر رتبه ایران را هدف گرفت

فاصه صنعت بیمه ایران با بازیگران موفق آسیایی در میزان ضریب نفوذ بیمه‌های عمر و سیاست‌های بازار آزاد است. در پی اعلام رتبه کشورهای آسیایی در صنعت بیمه، ایران در میان 25 کشور آسیایی و در میان دو کشور چین و لبنان در شرق و غرب آسیا با ضریب نفوذ 0.2 درصدی از میزان سهم بیمه‌های زندگی، با وجود درصد 2.4 صدم در بیمه‌های غیر زندگی با رتبه 12 پایین‌تر از این دو کشور قرار گرفت. با مقایسه موردی صنعت بیمه چین و لبنان به نظر می‌رسد فاصله صنعت بیمه ایران در بازار رقابتی بیمه در آسیا عدم توجه به بیمه زندگی و سیاست‌های بازار آزاد است. با نگاهی به سابقه رشد صنعت بیمه چین طی دهه گذشته که با رشد 10میلیارد دلاری از سال 1999 به رشد 46 میلیارد دلاری از فروش بیمه زندگی در سال 2006 رسید به خوبی می‌توان موفقیت دو نهاد دولت و بازار را در رشد بخش بیمه زندگی مشاهده کرد.

کارشناسان معتقدند دو منبع اصلی این رشد در صنعت بیمه چین دو نهاد دولت و بازار بوده است که با کاهش محدودیت‌های حضور بیمه گران خارجی در چین فرصت تاسیس شرکت‌های بیمه دو ملیتی در چین فراهم شد.

همچنین تلاش بیمه‌گران داخلی در بهره از مزایای مزایده عمومی در تامین سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین فروش نیز توانست هدف درازمدت رشد این بخش از خدمات بیمه را محقق کند. تا جاییکه بیمه زندگی چین زمانی به عنوان دومین شرکت بیمه بزرگ جهان در بازار سرمایه با وجود کاهش ارزش بازار اوراق چین شناخته شد. صنعت موفق دیگر کشور لبنان است که به خاطر نظام آزاد بازار بیمه توانسته به ضریب نفوذ 3.2 درصدی برسد.


رشد 87 درصدی خسارت‌های پرداختی بیمه باربری

بیمه مرکزی اعلام کرد: صنعت بیمه کشور در سال1393 در رشته بیمه باربری حدود 475.6میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 87.17درصد رشد داشته است. حق بیمه تولیدی در این رشته در سال1393 نسبت به سال قبل 15.25درصد کاهش و میزان خسارت پرداختی 87.17درصد افزایش یافته است. براساس آمارهای موجود در سالنامه آماری، شرکت‌های بیمه در سال 1393 در رشته بیمه باربری تعداد 250,226فقره بیمه‌نامه صادر کرده‌اند که 71فقره آن دارای مجموع خسارت بیش از یک میلیارد ریال بوده و خسارت تجمیعی این پرونده‌ها جمعا حدود 286میلیارد ریال شده است. براساس همین آمار در سال1393، همچنین تعداد 23فقره بیمه‌نامه دارای مجموع خسارت بیش از سه میلیارد ریال بوده که مجموع مبلغ خسارت پرداختی آنها بالغ بر 208.5میلیارد ریال بوده است.


بر‌گزاری نمایشگاه بانک بیمه و بورس اصفهان

چهارمین نمایشگاه «بانک، بیمه، بورس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» بعدازظهر پنج‌شنبه در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گشایش یافت. این نمایشگاه از 17 تا 20دی با حضور 60مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، گیلان، زنجان، اردبیل و خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و در 3هزار و 500مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود. معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: امسال پس از دو سال وقفه، چهارمین نمایشگاه بورس و بیمه در اصفهان افتتاح شد.

شهرام رییسی افزود: سرمایه‌گذاری، موتور متحرک و مولد رشد اقتصادی است که معیشت مردم به آن بازمی‌گردد.

وی افزایش توان اقتصادی یک کشور را منوط به افزایش توان سرمایه‌گذاری آن دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری باعث پیشرفت کشورها می‌شود. وی هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه را تقویت توان سرمایه‌گذاری با تقویت بانک، بیمه و بورس خواند و افزود: افزایش توان سرمایه‌گذاری، شاه بیت همه غزل‌های این روزهای کشور است. رییسی درباره مالیات گفت: برای توسعه کشور راهی جز وابستگی درآمدهای دولت به مالیات نداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر