آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری نسیم

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۵

نخستین صندوق سرمایه‌گذاری‌زمین‌وساختمان مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

به گزارش سنا، صندوق‌ سرمایه‌گذاری زمین‌ و ساختمان نسیم با تکمیل فرآیندهای لازم و جمع‌آوری وجوه درپذیره‌نویسی، مجوز فعالیت را از سازمان بورس دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، صندوق‌های زمین و ساختمان برای تامین مالی پروژه‌های ساختمانی راه‌اندازی شده وبدین‌ترتیب سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های ساختمانی هستند می‌توانند با خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها در پروژه مزبور سهیم شوند.

این درحالی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در تاریخ اتمام پروژه یا حین تکمیل آن، واحدهای سرمایه‌گذاری خود را به‌فروش برسانند. بر این اساس صندوق سرمایه‌گذاری زمین‌‌وساختمان نسیم با جمع‌آوری 150میلیاردریال نقدینگی دردوران پذیره‌نویسی، مجاز است تا فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.

در این صندوق، گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن به عنوان متعهد پذیره‌نویسی عمل می‌کند و شرکت توسعه بازار سرمایه تهران مدیریت صندوق را بر عهده دارد درحالی که شرکت کارگزاری بانک مسکن، بازارگردان و شرکت کارگزاری بانک اقتصادنوین به عنوان متولی این صندوق هستند و درآخر، شرکت مهندسین مشاور پردیس ایران نیز ناظر این صندوق خواهد بود.

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم مربوط به یک پروژه کاملا مسکونی در منطقه 22 شهر تهران است که حدود 13هزارمتر بنای ناخالص دارد و ساخت مجموعه بین 24 تا 30ماه زمان بر خواهد بود. از مزیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان این است که دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری برای خرید واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارند و به این ترتیب پس از پایان پروژه آن دسته از دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری که تمایل به خرید واحدهای مسکونی پروژه را داشته باشند می‌توانند با تبدیل واحدهای سرمایه‌گذاری خود به واحدهای مسکونی و پرداخت ما به ازای آن دارنده یکی از این واحدها شوند و آن دسته از دارندگان واحدها که تمایلی به خرید ندارند با فروش واحدها وجوه سرمایه‌گذاری به آنها عودت داده شده و می‌توانند بازدهی مناسبی را کسب کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر