پیشی گرفتن تقاضا از عرضه

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۴

محمودرضا خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه روند منفی شاخص از 8 ماه گذشته که با نوساناتی همراه بود، بازار را به نقطه‌عطف جذاب برای سرمایه‌‌گذاران رسانده است، اظهارکرد: با پایان 31شهریور و اتمام فشارعرضه‌ها که به‌واسطه اتمام مهلت تسویه اعتباری‌ها ایجاد شده‌ بود، بازار به سمت تعادل در عرضه و تقاضا پیش می‌رود.

وی افزود: همچنین طی دوماه گذشته نقدینگی خوبی وارد بازار شد و فروش‌های عمده طی دوماه اخیر نقدینگی خوبی را جذب بازار کرده است؛ علاوه بر این درکنار سیاست‌های تثبیتی، قیمت‌ها به کف قیمتی منطقی و حمایتی رسیده است.

خواجه‌نصیری با بیان اینکه مجموعه عواملی همچون اتمام زمان تسویه معاملات اعتباری، خوش‌بینی به آینده صنایع و تزریق نقدینگی‌ جدید منجر به ورود علامتی مهم در بازار شد، تاکید کرد: نسبت عرضه و تقاضا در هفته گذشته 1 بود که این رقم به 1.5 واحد رسیده به این معنا که تقاضا 1.5برابر عرضه در بازار است.

مدیراموربورس‌های سازمان بورس‌اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اکنون تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفته است،گفت: اگر این روند تقویت شود، تزریق نقدینگی جدید درآینده منجر به اطمینان بیشتر سهامداران خواهد شد.

مدیراموربورس‌های سازمان بورس درباره احتمال بازدهی 6 ماه دوم سال جاری گفت: با توجه به اینکه در 6 ماه ابتدایی امسال بازدهی منفی به وجود آمد، امکان جبران این بازدهی در 6 ماهه دوم امسال وجود دارد که همین امر موجب ورود سرمایه‌گذاران جدید برای دریافت بازدهی خواهد شد.

وی‌گفت: بحث مربوط به مالیات براعتبار کارگزاری‌ها، اخبار مثبت از مذاکرات، ثبات در سیاست‌گذاری‌ها و رونق دربرخی صنایع مهم بازار،امیدها را به سرمایه‌گذاری در بازار افزایش داده است.

خواجه‌نصیری تداوم روند فعلی بازار را موجب جلب اعتمادبیشترسهامداران دانست و گفت: سرمایه‌گذاران نسبت به روند بازار با احتیاط عمل می‌کنند که کاملا طبیعی است با تداوم شرایط اطمینان‌بخش فعلی سرمایه‌گذاران بیشتری به‌جمع سهامداران فعلی افزوده خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر