از منطقه

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۹۶

افزایش مالیات نوشیدنی‌های الکلی در ترکیه

مالیات مشروبات الکلی، دخانیات و تلفن همراه در ترکیه افزایش یافت. به گزارش آناتولی، بر اساس تصمیم شورای وزیران ترکیه مبنی بر افزایش مالیات بر مصرف ویژه مشروبات الکلی و دخانیات که در روزنامه رسمی منتشر شده، حداقل مالیات بر مصرف انواع مشروبات الکلی نزدیک به ۱۵درصد افزایش یافته است. علاوه بر این نرخ مالیات محصولات توتون و تنباکو نیز افزایش یافته و بر این اساس حداقل مالیات بر مصرف در هر پاکت سیگار از 4.20 لیره ترکیه به 4.42 لیره رسیده است. از سوی دیگر میزان مالیات اعمال شده بر گوشی تلفن همراه نیز به ازای هر عدد از ۱۲۰ لیره به ۱۶۰ لیره افزایش یافته است.


کاهش صادرات نفت عراق

در آخرین ماه ٢٠١٥

وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت این کشور در ماه دسامبر سال گذشته میلادی کاهش یافته است. به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت خام از پایانه‌های جنوبی این کشور در ماه دسامبر به 3میلیون و ٢١٥هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه نوامبر ٢٠١٥ کمتر و نسبت به دسامبر ٢٠١٤ بیشتر است. در ماه نوامبر سال ٢٠١٥ میلادی، میانگین صادرات روزانه نفت عراق به رقم بی‌سابقه 3میلیون و ٣٦٥هزار بشکه رسیده بود. این رقم در دسامبر ٢٠١٤، به 2میلیون و ٧٦٠هزار بشکه در روز می‌رسید. عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق، اعلام کرد که دلیل افت صادرات نفت این کشور در دسامبر ٢٠١٥، شرایط بد آب و هوایی بوده که بارگیری محموله‌های نفتی را دچار اختلال کرد. مجموع درآمد صادرات نفت عراق در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به 2میلیارد و ٩٧٣میلیون دلار رسید.


سرمایه‌گذاری در افغانستان ۲۹درصدی کاهش یافت

اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان «آیسا» اعلام کرده است که در ۹ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در کشور ۲۹درصد کاهش یافته و از سال ۲۰۱۱ به بعد سرمایه‌گذاری در کشور هر ساله روند کاهشی را داشته است. به گزارش افغانستان دیلی، محمد قربان حقجو، رییس اداره آیسا، در کنفرانس خبری در کابل گفت: در ۹ اول سال گذشته ۶۶۰میلیون دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری شده بود در حالی که در مدت مشابه در سال جاری این مبلغ ۶۰۰میلیون دلار بوده و اما خلاف سایر ولایات که سرمایه‌گذاری نگران‌کننده است در ولایت کابل این وضعیت نسبت به سال گذشته بهبود یافته است. وی گفته است: سرمایه‌گذاری در کابل در سال جاری ۱۰درصد افزایش یافته که در ۹ ماه اول سال جاری ۲۷۳ میلیون دلار در کابل سرمایه‌گذاری شده است در حالی که این میزان در سال گذشته ۲۴۹میلیون دالر بود. به گفته رییس اداره آیسا نبود امنیت، خروج نیروهای خارجی، تطبیق نشدن پروژه‌های زیر بنایی و فساد اداری از بزرگ‌ترین عوامل کاهش سرمایه‌گذاری در کشور بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر