اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۸۶

مدیریت امورخانه

با هوش مصنوعی

در تازه‌ترین نوآوری در عرصه طراحی و ساخت خانه‌های هوشمند، دستگاهی ارائه شده که با دریافت فرامین صوتی، امور مختلف خانه را مدیریت می‌کند.

این فناوری جدید Mycroft نام دارد و می‌توان آن را به‌روزترین دستاورد در زمینه هوشمند‌سازی خانه‌ها به شمار آورد. برای این نوآوری که در امریکا ارائه شده، زمان و هزینه قابل توجهی صرف شده تا در پایان نسخه نهایی و مورد نظر محققان ساخته شود.

آنها برای رسیدن به این محصول نهایی هشت نسخه از آن را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ارائه کردند تا در نهایت آنچه که Mycroft مورد نظر محققان نامیده شود رونمایی شده و به زودی روانه بازارهای جهانی شود. افرادی که در خانه حضور دارند تنها با ارائه فرمان‌های صوتی، Mycroft را برای انجام کارهای مختلف آماده می‌کنند. در این تعامل، دستگاه کارهایی نظیر کنترل قفل‌های هوشمند یا بلندگوهای مختلف خانه را انجام می‌دهد. همچنین می‌تواند بخشی از کارهای روزمره فرد را در شبکه‌های اجتماعی بر عهده بگیرد. به عقیده کارشناسان، این دسته از فناوری‌ها که در زمره پیشرفته‌ترین مظاهر هوش مصنوعی به شمار می‌آید، شرایط زندگی در خانه را متفاوت از قبل کرده و به افراد اجازه می‌دهد تا با بازده بیشتری کارهای روزمره خود را انجام دهند.


هواپیمای فضایی هند آماده پرتاب می‌شود

هند آماده پرتاب فضایی می‌شود که این کشور را به باشگاه پیشگامان ماموریت‌های پیشرفته فضایی وارد می‌کند. سازمان تحقیقات فضایی هند پیش‌تر اعلام کرده بود که نخستین هواپیمای فضایی خود را در ماه فوریه راهی مدار زمین خواهد کرد اما حالا به نظر می‌رسد که این ماموریت اندکی تاخیر دارد و در ماه آوریل انجام خواهد شد. این هواپیمای فضایی شباهت زیادی به هواپیمای فضایی X-73B نیروی هوایی امریکا دارد. ساختار این نوع سیستم‌های فضایی دسته کمی از شاتل‌های افسانه‌یی ندارند که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساندند.

هواپیمای فضایی هند RLV-TD نام داشته و در زمره سیستم‌های فضایی قابل استفاده مجدد به شمار می‌آید. آزمایش این هواپیمای فضایی در قالب یک ماموریت بدون سرنشین انجام می‌شود و در صورتی که با موفقیت همراه باشد هند را وارد باشگاه کشورهای پیشرو در عرصه ماموریت‌های پیشرفته و پیچیده فضایی خواهد کرد. این هواپیمای فضایی که نمونه پیش‌ساخته فضاپیمای Avatar هند محسوب می‌شود با کاستن از هزینه قابل توجه ارسال محموله‌ها به مدار زمین طراحی و ساخته شده است.

براساس برآوردهای صورت گرفته، با استفاده از این هواپیمای فضایی هزینه ارسال هر کیلوگرم بار به مدار زمین از ۵هزار دلار به ۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد.


هکرها اجرای لینوکس روی پلی‌استیشن را ممکن کردند

یک گروه هکری به نام fail0verflow با بهره‌گیری از یک حفره در نرم‌افزار وب‌کیت توانستند سیستم عامل لینوکس را روی پلی‌استیشن4 با موفقیت اجرا کنند. وب‌کیت که یکی از مولفه‌های مرورگر کنسول بازی پلی‌استیشن4 است، دارای آسیب‌پذیری‌هایی است که سواستفاده یاد شده را ممکن کرده است. وب کیت یک موتور چیدمان ظاهر صفحات وب است که امکان تولید ماشینی صفحه‌های وب را برای یک مرورگر وب فراهم می‌آورد. وب‌کیت نیروبخش دو مرورگر گوگل کروم و سافاری است که به ترتیب 18 و 5درصد سهم بازار مرورگرها را در دست دارند. در این کنسول بازی از سیستم عامل اوربیس سونی استفاده شده که برگرفته از سیستم عامل متن باز FreeBSD است که بر مبنای یونیکس طراحی شده است. هکرها لینوکس را روی میان‌افزار 1.76 کنسول بازی PS4 اجرا کردند. سونی به تازگی میان‌افزار 3.11 را برای کنسول بازی خود عرضه کرده که در آن نقص‌های فنی قبلی برطرف شده است. کارشناسان می‌گویند مشابه آسیب‌پذیری که موجب وقوع این مشکل شده در مرورگر سافاری اپل در سیستم عامل‌های iOS 6.0 و XOS 10.7 و 10.8 هم وجود داشته است.


بازی 5900 دلاری

یک کودک با آی‌پد

یک کودک باهوش با حفظ کردن کلمه عبور ‌آی‌پد پدرش یا همان Apple ID توانست همه محصولات مورد علاقه‌اش را در یک بازی ویدیویی خریداری کند و 5900 دلار خرج روی دست او بگذارد. این هزینه مربوط به خرید اقلام مختلف در جریان اجرای بازی دنیای ژوراسیک بوده است. این کودک هفت ساله که در لندن با والدینش زندگی می‌کند بی‌سرو صدا کلمه عبور ‌آی‌پد پدرش را حفظ کرده بود و از این طریق تمامی محدودیت‌هایی که توسط وی وضع شده بود را دور زد. این پسر از 13 تا 18 دسامبر گذشته در مجموع 65 تراکنش مالی را از طریق ‌آی‌پد پدرش انجام داده و تعداد زیادی دایناسور خریداری کرده است. هزینه این کار 5900 دلار برآورد شده است. پدر 32 ساله این کودک می‌گوید: من بسیار عصبانی هستم. چرا اپل نباید فکر کند که فردی مثل من این همه پول را صرف خرید دایناسور و به‌روز کردن یک بازی ویدیویی نمی‌کند. چرا آنها به من ایمیل نزدند تا این پرداخت‌ها را کنترل کنند. ظاهرا اپل بعد از انتشار این خبر و اعتراض انجام شده، هزینه خریدهای پسر این مرد را به وی برگردانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر