با 200 میلیون تومان هم می‌شود خانه خرید

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۷۶

گروه راه وشهرسازی

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی چند سالی است که خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز در صدر معاملات مسکن قرار دارد و بیش از 50 درصد قراردادهای خرید و فروش ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به واحدهای مسکونی نوساز اختصاص دارد؛ استقبال از واحدهای مسکونی نوساز درحالی رو به افزایش است که براساس آمار، حجم معاملات واحدهای مسکونی با افزایش سن بنا کاهش می‌یابد. آمار بالای خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز از سوی متقاضیان خرید مسکن، بهانه‌یی شد که روزنامه اقتصادی تعادل در چهارمین پرونده خود به بحث خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز بپردازد. در گزارش میدانی روزنامه تعادل برای بررسی و تحلیل قیمت واحدهای مسکونی نوساز در شهر تهران، این شهر به مناطق جغرافیایی شمال، غرب، شرق، مرکز و جنوب دسته‌بندی شده و متراژ واحدهای مورد نظر، متراژ متوسط یعنی 70 تا 80 متر است ضمن اینکه در این گزارش، واحدهای مسکونی نوساز، واحدهای هستند که نهایتا 5 سال از زمان ساخت آنها می‌گذرد. بر همین اساس تعادل فایل‌های پیشنهادی سایت رسمی ایران فایل برای واحدهای مسکونی 70 تا 80 متری را که کمتر از 5 سال از ساخت آنها می‌گذرد را در 5 جهت جغرافیایی تهران مورد بررسی قرار می‌دهد.


شمال تهران

در مناطق شمالی تهران، جست‌وجوی واحدهای مسکونی متوسط متراژ (زیر 80 متر) به سختی صورت می‌گیرد و به ندرت می‌توان فایل‌های مورد نظر را در این مناطق یافت اما با وجود این گزینه‌هایی برای خرید متقاضیان مسکن واحدهای متوسط متراژ در این مناطق مشاهده می‌شود. البته ناگفته نماند که واحدهای مسکونی نوساز در مناطق شمالی تهران به خوبی پیدا می‌شود اما مشکل این است که متراژ اغلب واحدهای نوساز بالای 100متر است. در منطقه نیاوران تهران می‌توان یک واحد مسکونی نوساز 80 متری را با 880میلیون تومان خریداری کرد اما در صورتی که قصد خرید یک واحد آپارتمانی 70 تری نوساز در منطقه گران‌قیمت زعفرانیه را دارید باید هزینه بیشتری را صرف کرده و حدود 980میلیون تومان پرداخت کنید، برای خرید یک واحد مسکونی 73متری در خیابان گاندی نیز باید 730میلیون تومان در چنته داشته باشید تا بتوانید صاحب یک واحد مسکونی در منطقه 3 تهران شوید. نکته‌یی که می‌توان در مورد اغلب واحدهای مسکونی شمال تهران به آن اشاره کرد، این است که قیمت هر متر آپارتمان در این مناطق بالای 9میلیون تومان است و بر همین اساس کمترین هزینه‌یی که برای یک واحد مسکونی نوساز متوسط با متراژ 70متر باید پرداخت شود حدود 360میلیون تومان است. در مورد بالاترین قیمت هر متر آپارتمان در این مناطق نیز گزینه‌های مختلفی وجود دارد اما اگر 15میلیون تومان را قیمت متوسط هر متر آپارتمان در نظر بگیریم برای یک واحد مسکونی 80 متری باید حدود یک میلیارد و 200میلیون تومان هزینه کرد.


غرب تهران

اگر به دنبال خرید یک واحد مسکونی متوسط نوساز در غرب تهران هستید نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت مانند واحدهای مسکونی شمال تهران نیست اما مناطق غرب تهران نیز متفاوت است اگر خواهان سکونت در مناطق شهرک غرب و سعادت آباد هستید باید برای یک واحد 71متری حدود 674 میلیون تومان هزینه کنید. شرایط در مناطق طرشت، پونک، ‌شهران و شهرزیبا بهتر است و یک واحد متوسط نوساز را با کمتر از 400میلیون تومان نیز می‌توان معامله کرد؛ خرید یک واحد مسکونی نوساز زیر 80 متر در مناطقی مانند کن، استاد معین و... آسان‌تر است و با پرداخت مبلغی حدود 150میلیون تومان نیز می‌توان صاحب یک واحد مسکونی نوساز 70متری شد. بر همین اساس، بررسی‌های میدانی روزنامه تعادل نشانگر آن است که قیمت هر متر آپارتمان در مناطق غربی تهران دربازه 3 تا 10میلیون تومان حرکت می‌کند.


مرکز تهران

قیمت هر متر واحد مسکونی نوساز در مناطق مرکزی تهران بالاتر از مناطق غربی است، علت آن را نیز می‌توان به دسترسی خوب این مناطق به اکثر نقاط شهر، مراکز اداری، آموزشی، تفریحی و... جست‌وجو کرد. اگر شما قصد خرید یک واحد مسکونی نوساز 80متری در خیابان بخارست یا وزرا را دارید باید مبلغی حدود 640میلیون تومان داشته باشید. اگر طالب سکونت در منطقه امیر آباد تهران هستید باید برای یک واحد مسکونی 80 متری ‌520میلیون تومان هزینه کنید، خرید یک واحد مسکونی 75متری در هفت تیر (به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار شهر تهران) حدود 400 میلیون تومان پول نیاز دارد اما شرایط خریداران در خیابان طالقانی، حافظ و انقلاب تهران آسان‌تر و مبلغ مورد نیاز برای خانه‌دار شدن نیز مناسب‌تر است، برای یک واحد مسکونی 80 متری در انقلاب باید 456میلیون تومان هزینه کرد. گشت‌وگذاری در مناطق مرکزی تهران نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در مناطق مرکزی تهران بین 4 تا 10میلیون تومان تغییر می‌کند و کمترین هزینه‌یی که باید برای خرید یک واحد مسکونی در مرکز تهران داشته باشید حدود 280میلیون تومان است و بیشترین هزینه‌یی که باید صورت گیرد حدود 800 میلیون تومان است.


شرق تهران

در مناطق شرقی تهران، یافتن واحدهای مسکونی نوساز متوسط نسبت به مناطق مرکزی و غرب تهران آسان‌تر است. در تهرانپارس با 350میلیون تومان می‌توان یک واحد معمولی نوساز 70متری را خریداری کرد البته در همین منطقه گاهی برای خرید یک واحد 80متری باید 560میلیون تومان هزینه‌کرد که این قیمت مربوط به خانه‌های لوکس منطقه تهرانپارس است با وجود آنکه قیمت‌ها در خیابان‌های تهرانپارس نسبت به سایر مناطق شرقی بالاست اما در مقابل خرید واحد مسکونی در رسالت و پلیس (از مناطق شمال شرقی) نسبت به تهرانپارس با هزینه کمتری صورت می‌گیرد در منطقه پیروزی شرایط سهل‌تری پیش روی متقاضی خرید مسکن وجود دارد و یک واحد مسکونی نوساز متوسط متراژ را می‌توان با 200میلیون تومان نیز خریداری کرد در مناطق شرقی تهران قیمت هر متر آپارتمان در محدوده 2.5میلیون تومان تا 6 میلیون تومان متغیر است.


جنوب تهران

بهترین گزینه‌های انتخابی برای خرید واحدهای مسکونی متوسط نوساز که هزینه کمتری را بر متقاضی خرید تحمیل می‌کند می‌توان در مناطق جنوبی تهران جست‌وجو کرد. در منطقه افسریه با 250میلیون تومان می‌توان یک واحد مسکونی نوساز 72متری را با امکانات مناسب خریداری کرد در منطقه نازی آباد هم برای خرید واحد مسکونی نوساز 80 متری باید 256میلیون تومان داشته باشید تا در این منطقه صاحب خانه شوید. در منطقه فلاح، آذری و... با زیر 200میلیون تومان نیز می‌توان یک واحد مسکونی متوسط خریداری کرد، شرایط در خزانه، مشیریه و... نیز همین گونه است و خرید واحدهای مسکونی متوسط با قیمت پایین امکان‌پذیر است. با نگاهی به قیمت واحدهای مسکونی نوساز متوسط متراژ در مناطق جنوبی تهران این نکته را می‌توان فهمید که قیمت هر متر واحد مسکونی از 2 تا 5 میلیون تومان حرکت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر