دو نیمه 2015؛ قبل از ترامپ و بعد از ترامپ

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۶۲


واشنگتن پست

یک سال بعد، دو رقابت - سال2015 به عنوان یکی از عجیب‌ترین، جذاب‌ترین و حقیقتا مرعوب‌کننده‌ترین سال‌های تاریخ سیاسی مدرن کشور امریکا در یادها خواهد ماند. حالا واضح است که برای حزب جمهوری‌خواه، این سال دو نیمه داشت؛ قبل از ترامپ و بعد از ترامپ. ماه‌های ژانویه تا اواسط ژوئن تنها پیش‌درآمدی بر رخدادهای واقعی بودند که در ماه‌های بعد شکل گرفتند.

رای بریتانیا ممکن است اتحادیه اروپا را غرق کند - علاوه بر تمام بحران‌های سال 2015 - که همه‌شان ممکن است امسال هم دوباره دردسرساز شوند - بریتانیا هم ممکن است یک بی‌ثباتی تازه اضافه کند و این کار را در قالب رفراندوم خارج شدن از اتحادیه اروپا انجام دهد. اگر بریتانیایی‌ها این کار را بکنند، این نخستین باری خواهد بود که یک کشور از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و چیزی را برعکس می‌کند که زمانی به عنوان گسترش تفاهمی دیده می‌شد که به سرزمین‌های از نظر تاریخی خونین اروپا، صلح و ثبات بخشیده بود.


نیویورک تایمز

خیلی‌ها شانس‌شان را امتحان می‌کنند و به بیمه‌کنندگان پول نمی‌دهند - کلینت مورفی بدون درنگ گذاشت ضرب‌العجل تمدید بیمه سلامتش در سال جدید بگذرد. آقای مورفی که یک مهندس اهل تگزاس است، تخمین می‌زند که تحت لایحه حمایت از سلامت مقرون به صرفه، به خاطر بیمه نبودن در سال2016 با یک جریمه 1800دلاری مواجه خواهد شد. اما از نظر او، پرداختن آن جریمه ارزشش را دارد چون ممکن است او بتواند از پرداختن پول بیمه که 2900دلار است، خودداری کند.

یک عقب‌نشینی غیرمعمول برای اوبر - کمپانی خدمات حمل‌ونقل اوبر دارد به سرعت در سراسر دنیا گسترش پیدا می‌کند؛ اما بعد از اینکه راننده تاکسی‌های شهر فرانکفورت قبول نکردند با این کمپانی امریکایی همکاری کنند، اوبر از این شهر خارج شد.


وال‌استریت ژورنال

فشار روی استارتاپ‌ها برای عمومی شدن - موجی از جمع‌آوری سرمایه شخصی در سال2015 به استارتاپ‌های تکنولوژیکی کمک کرد تا از بازار دردناک ارائه عمومی سهام دور بمانند. در سال2016 آنها ممکن است نتوانند از آن اجتناب کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر