ایران هشتادمین کشور در جذب گردشگر است

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۵۷

احمد روستا در کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران که با حضور فعالان گردشگری 12 کشور جهان برگزار شد، درباره جایگاه برند و بازاریابی در ایران اظهار داشت: در صورت تعیین و مشخص شدن برند ملی گردشگری کشورمان و ارتقای بازاریابی در این حوزه ایران تا 5سال دیگر به اعتبار جهانی شایسته‌یی می‌رسد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه دلایل موفق نبودن ایران در صنعت گردشگری را تشریح کرد و افزود: رویکردهای سلیقه‌یی، نبود راهبردی مشخص، بی‌توجهی به ارزش اهمیت برند گردشگری از عوامل مهم در این زمینه بوده است زیرا همیشه می‌گوییم ایران دهمین کشور گردشگر دنیاست ولی متاسفانه هشتادمین کشور جذب گردشگر دنیا به حساب می‌آید. این استاد بازاریابی ایران در ادامه تشریح ضعف‌های صنعت گردشگری کشورمان افزود: عدم سرمایه‌گذاری در حوزه بازاریابی گردشگری، حرفه‌یی و تخصصی نگاه نکردن به این صنعت، برگزاری همایش‌های بی‌محتوا و تکراری در زمینه گردشگری و وجود گروه‌های غیرحرفه‌یی بازاریابی نیز از دیگر عوامل ضعف در صنعت گردشگری ایران است. روستا در ادامه با ارائه راهکارهایی برای موفقیت در صنعت گردشگری علی‌الخصوص در حوزه برند و بازاریابی گردشگری گفت: اول باید یک تیم حرفه‌یی و تخصصی داشته باشیم و همچنین بودجه و اعتبار برای برند گردشگری مشخص شود. وی در ادامه همین موضوع افزود: نظارت بر برندآفرینی گردشگری کشورمان به‌خصوص برای جشنواره‌های گردشگری آینده در دنیا بسیار اهمیت دارد زیرا هم‌اکنون یک هرج و مرج در برند گردشگری کشورمان حاکم است. روستا ادامه داد: همچنین از گردشگران خارجی و داخلی در این زمینه نظرسنجی شود و به معاونت گردشگری کشورمان نیز پیشنهاد می‌کنم حتما حداقل هفته‌یی یک بار برنامه‌یی از صداوسیما در حوزه گردشگری پخش شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر