یک میلیون فرصت شغلی امنیت سایبری در سال‌2016

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۵۶

اگر به فکر تغییر مسیر حرفه‌یی کار خود هستید، ممکن است بخواهید نگاهی به بازار امنیت سایبری رو به رشد بیندازید که انتظار می‌رود از 75‌میلیارد دلار در سال‌2015، ارزش خود را به 170‌میلیارد دلار در سال‌2020 برساند. اگر به موش و گربه بازی علاقه دارید ممکن است در زمینه امنیت سایبری استعداد داشته باشید. این زمینه‌یی است که در آن آدم خوب‌ها - حرفه‌ای‌های امنیت سایبری- با آدم ‌بدها - مجرمان سایبری یا همان هکرها - مقابله می‌کنند. با پیش‌فرض اینکه بخواهید آدم‌ خوبه باشید، شغلی در این زمینه می‌تواند به معنی حقوق شش رقمی، امنیت شغلی و پتانسیل حرکت به سمت بالا باشد. با استناد به تحلیل آمار وزارت کار امریکا توسط پنینسولا پرِس (پروژه‌یی از برنامه روزنامه‌نگاری دانشگاه استنفورد)، بیش از 209هزار شغل پرنشده امنیت سایبری در ایالات‌متحده وجود دارد و میزان مشغول به کار شدن در آن هم 74درصد‌ طی 5سال‌ اخیر بالا رفته است.

گزارشی از کمپانی سیسکو، رقم جهانی موقعیت‌های شغلی جدید امنیت سایبری را یک میلیون شغل اعلام می‌کند. مایکل براون، مدیرعامل سیمنتک که بزرگ‌ترین فروشنده نرم‌افزارهای امنیتی جهان است می‌گوید، انتظار می‌رود تقاضا برای نیروی کاری در زمینه امنیت سایبری تا سال‌2019 به 6میلیون نفر در جهان افزایش پیدا کند. اگر از همین الان در زمینه تکنولوژی کار می‌کنید، حرکت کردن به سمت زمینه امنیت می‌تواند به معنی افزایش حقوق‌تان باشد. با استناد به مقاله «هوش بازار کار: شغل‌های امنیت سایبری 2015» که توسط برنینگ گلس تکنولوژیز منتشر شده، کارمندان بخش امنیت سایبری می‌توانند درآمد سالانه متوسط 6.500دلار داشته باشند که 9درصد‌ بیشتر از کارمندان دیگر بخش‌های آی‌تی است.

تازه‌کارهای صنعت تکنولوژی که به فکر آغاز کردن مسیر حرفه‌یی کار خود در زمینه امنیت سایبری هستند، اغلب کار خود را به عنوان تحلیل‌گر اطلاعات امنیتی شروع می‌کنند. گزارشی از یو‌‌ اس نیوز، شغل تحلیل‌گری اطلاعات امنیتی را در رتبه هشتم لیست 100شغل برتر سال‌2015 خود قرار داد. این سازمان می‌گوید این حرفه تا سال‌2022 به میزان 36.5درصد‌ رشد خواهد کرد. بسیاری از تحلیلگران اطلاعات امنیتی، مدرک خود را در زمینه علوم کامپیوتر، برنامه‌ریزی یا مهندسی کسب می‌کنند.

با استناد به دفتر آمار شغلی وزارت کار ایالات‌متحده که می‌گوید میزان تحصیلات ورودی شغل تحلیلگری اطلاعات امنیتی مدرک لیسانس است، جدیدترین حقوق متوسط این شغل 88.890 دلار در سال ‌است. 10درصد‌ کم‌درآمدترین شاغلان در این زمینه 50.300دلار و 10درصد‌ پردرآمدترین‌های‌ آنها بیش از 140.460دلار در سال‌حقوق می‌گیرند.

اگر مدرک دانشگاهی ندارید، کار امنیت سایبری را نادیده نگیرید. باتوجه به اینکه استعدادها در زمینه امنیت سایبری بسیار کم هستند، کمپانی‌ها و سازمان‌های دولتی با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال پر کردن موقعیت‌های شغلی‌شان هستند. اگر مدرک دانشگاهی ندارید اما در زمینه سایبری تجربه دارید هم می‌توانید شغل به دست بیاورید.

با استناد به هیات شغل‌های تکنولوژیکی دایس، اینها 5شغل پردرآمد برتر در زمینه آی‌تی هستند: مهندس ارشد امنیت نرم‌افزاری با درآمد 233.333 دلار در سال، افسر ارشد امنیتی با درآمد 225هزار دلار، مدیر جهانی اطلاعات امنیتی با درآمد 200هزار دلار، افسر ارشد اطلاعات امنیتی با درآمد 192.500دلار و مدیر امنیتی با درآمد 178.333دلار.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر