سر خط انرژی

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۵۳

تسنیم|علیرضا نوذری‌پور، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: افزایش نیترات آب شرب تهران به بیش از حد تعیین شده استاندارد در شبکه توزیع آب پایتخت غیرممکن است از طرفی حدود نیمی از فاضلاب مسکونی شهر تهران در چاه‌های جذبی تخلیه می‌شوند با این وجود هیچ خطری از ورود فاضلاب چاه‌های جذبی به منابع برداشت شده از چاه‌های تامین آب شرب وجود ندارد.

وی افزود: عمق چاه‌های آب چندین برابر عمق چاه‌های فاضلاب است و از نظر نقطه جای‌گذاری نیز چاه‌های تامین آب شرب فاصله بسیاری با چاه‌های جذبی فاضلاب منازل مسکونی دارند.

فارس|منصور ریاحی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه دولت به تمامی اهداف مورد نظر خود از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین رسید، گفت: ما در معماری کارت سوخت 3 هدف عمده را دنبال می‌کردیم: اول جلوگیری از رشد مصرف بنزین؛ دوم اصلاح نظام قیمت‌گذاری سوخت و سوم جلوگیری از قاچاق بنزین. ریاحی در رابطه با اصلاح نظام قیمت‌گذاری سوخت گفت: چون دولت یارانه سنگینی روی مصرف بنزین پرداخت می‌کرد، قیمت پایین بنزین سبب هدررفت بیش از اندازه آن بود. با اجرای این طرح موفق شدیم از طریق قیمت‌گذاری انتقالی در طول 8 سال بدون وارد شدن فشار بر مردم بنزین 100تومانی را به 1000تومان برسانیم و یارانه پرداختی دولت را کاهش دهیم. این قیمت‌گذاری انتقالی مانع جهش قیمت و تغییر ناگهانی آن شد.

ایرنا|سیدجعفر سبحانی، مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه حدود 50 جایگاه سوخت در سراسر کشور روز یک‌شنبه برای فروش عرضه شد، افزود: سازمان خصوصی‌سازی برای 8 جایگاه پاکت قیمت دریافت کرد که البته برخی از این پیشنهادها دو برابر قیمت پایه بود؛ به عنوان نمونه قیمت پیشنهادی برای جایگاه شماره سه مشهد 80درصد بالاتر از قیمت پایه بوده است. به گفته وی، در این مزایده جایگاه سوخت 15 استان به ارزش سه هزار میلیارد ریال دیروز به مزایده گذاشته شد. وی به تسهیل شرایط واگذاری جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط جدید «واگذاری بلوکی» حذف شده و امکان فروش جایگاه‌ها به صورت تکی نیز فراهم شده است.

مهر| رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میانگین بارش‌های کشور ۱۰۰میلی‌متر بوده است، گفت: این حجم بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵درصد افزایش و در مقایسه با دوره درازمدت ۳۷درصد افزایش داشته است. معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر اینکه ساماندهی اقتصاد آب پیش‌نیاز توسعه بخش آب کشور است، اظهار کرد: بهره‌برداری از ۹ سد با ظرفیت حجم آب قابل تنظیم ۴۳۶میلیون مترمکعب، آبگیری

۵ سد با ظرفیت آب قابل تنظیم ۱۴۷۰میلیون مترمکعب، بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی جدید، بهره‌برداری از حدود ۹۰هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی و شبکه‌های فرعی با مساحت حدود ۱۷هزار هکتار از ابتدای دولت یازدهم انجام شده‌ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر