اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۴۶

کارت زرد 2عضو شورای شهر به قالیباف

علیرضا دبیر، عضو شورای شهر تهران گفت: برنامه ساخت مراکز بهاران برای نگهداری معتادان در بودجه امسال نبوده و شهرداری تهران برای اجرای بهاران اجازه‌یی از شورا نگرفته است. به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر درنشست خبری دیروز خود در مورد مراکز بهاران گفت: رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر طی نامه‌یی به کمیسیون بودجه و رییس سازمان رفاه عنوان کرده است که برنامه ساخت مراکزبهاران در بودجه امسال نبوده است. در حالی که باید هرگونه هزینه در شهرداری با اجازه شورا باشد. از معاون فرهنگی شهرداری خواسته‌ایم مستندات خود دراین زمینه را اعلام کنند. وی با اشاره به حجم تخلفات در شهرداری و عدم عزم جدی مدیران برای حل این تخلفات گفت: من شخص قالیباف را مسوول این همه بی‌انضباطی مالی می‌دانم و شنیده‌ام که دو عضو شورا کارت زرد به شهرداری نشان دادند. دبیر در پاسخ به اصرار برخی خبرنگاران مبنی براینکه آیا شما هم از ابزار قانونی اعضای شورا مبنی بر طرح سوال از شهردار استفاده می‌کنید، بابیان اینکه من به عنوان یک عضو اطلاعات مالی شهرداری را برای نخستین بار برای بررسی به شورا آوردم، گفت: من به دنبال اصلاح امور هستم و از همه ابزارهای قانونی اعضا برای اصلاح استفاده می‌کنم. امیدوارم مابقی اعضای شورا خود را به‌خواب نزنند چراکه آخرت آدم هم مهم است. دبیر درپاسخ به اینکه آیا حمایت خود به قالیباف را ادامه می‌دهید؟ با بیان اینکه من با این حجم بی‌انضباطی مالی و فساد تا آخرمبارزه می‌کنم، گفت: من نمی‌دانستم حجم تخلفات این‌قدر است. دبیر افزود: برای رأی‌دهی مجدد باید باهم حرف بزنیم و شاید اگراین حجم را می‌دانستم آن تصمیم را نمی‌گرفتم و اگر از حجم تخلفات خبر داشتم در زمان انتخاب شهردار به قالیباف رأی نمی‌دادم.


اقساط وام ۶۰میلیونی مسکن برای عموم مردم بالاست

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به تسهیلات 60میلیون تومانی گفت: بانک مسکن بابت نرخ سود وام ۶۰ میلیونی که 18.5درصد است، ضرر می‌دهد. محمدحسن مرادی افزود: اگر نرخ سود وام 60میلیونی را نسبت به تسهیلات شبکه بانکی بسنجیم باتوجه به بهایی که مشتری برای خرید اوراق می‌پردازد، می‌توان گفت تقریبا نرخ برابر است اما در مقایسه با قدرت خرید مردم، پرداخت اقساط از توان عامه مردم و اقشار متوسط به پایین خارج بوده و بالاست. وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم قیمت تمام شده منابع را کاهش دهیم نمی‌توان اقدام اصلاحی دیگری را انجام داد. مرادی درباره ثبات نرخ سود 18.5درصد وام 60میلیون تومانی گفت: شاید شورای پول و اعتبار نرخ سود و سپرده تسهیلات را تغییر دهد بااین اقدام نرخ سود تغییر می‌کند. مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن همچنین درباره استقبال از وام 60میلیونی مسکن (اوراق حق تقدم) گفت: در 15روز گذشته وام 60میلیونی مسکن (اوراق حق تقدم) ابلاغ شده است و هنوز نمی‌توان آماری از استقبال یا عدم استقبال آن ارائه کرد تا متقاضیان تشکیل پرونده بدهند و ارزیابی شوند یک ماه زمان می‌برد.


ثبت‌نام آرم طرح ترافیک

سال ۹۵ آغاز شد

ثبت‌نام برای آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک سال ۹۵ پس از یک ماه تاخیر از دیروز آغاز شد. در سال‌های گذشته ثبت‌نام برای دریافت آرم‌های طرح ترافیک از نیمه آذر ماه آغاز می‌شد و در دی ماه پرونده ثبت‌نام‌ها بسته شده بود. به گزارش مهر، درسال جاری به گفته رییس شورای شهر تهران ۲۰هزار آرم ورود به محدوده طرح ترافیک سالانه کاسته و به آرم‌های هفتگی و روزانه افزوده می‌شود. پیش از این تشکری‌هاشمی از احتمال تغییر سهمیه‌های سالانه به شورای شهر تهران خبر داده بود. متقاضیان به مدت 2هفته تا ۲۷دی ماه فرصت دارند تا از طریق سایت www.tehran.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.


الزام «ایکائو» برای به‌روز‌رسانی اطلاعات هوانوردی

رییس بخش اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه‌یی ایکائو در خاورمیانه و اروپا گفت: مجموع فعالیت‌ها و سیاست‌های در نظر گرفته شده در شرکت فرودگاه‌ها، نوید آینده‌یی بهتر را در این بخش از صنعت هوانوردی ایران می‌دهد. عباس نیک‌نژاد با اشاره به اینکه فرودگاه‌های ایران از بزرگ‌ترین زیرساخت‌ها و توانمندترین نیروهای متخصص بهره‌مند هستند، گفت: الزامات ایکائو ایجاب می‌کند در کنار این توانمندی‌ها، اطلاعات هوانوردی و تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های ایران به‌روز شود. به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، وی با اعلام دوبرابر شدن پروازهای عبوری از ایران در یک‌سال اخیر، به تلاش همراه با شیطنت رقبای منطقه‌یی ایران برای ناامن جلوه دادن فضای ایران اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های هوایی علیه ایران طی چندین سال اخیر، فضای ایران امن‌ترین فضای منطقه به شمار می‌آید اما برای استمرار این وضعیت باید تجهیزات هوانوردی ایران به‌روز شود. به گفته نیک‌نژاد طی پنج سال اخیر ترافیک هوایی در ایران ۴برابر شده و ایران توانسته است براساس آمار در سپتامبر سال ۲۰۱۵ با ۴۰هزار پرواز سالانه همراه با عربستان مقام نخست ترافیک منطقه را به خود اختصاص دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر