اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۴۲

توسعه قرض‌الحسنه

در دستور کار بانک ملی

مراسم اهدای جوایز سی‌و‌ششمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران با حضور مسوولان ارشد این بانک همچنین کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و بالغ بر 1000‌نفر از برندگان و مشتریان این بانک در باشگاه آجودانیه برگزار شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم با تقدیر از حسن‌نیت سپرده‌گذاران حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ابراز امیدواری کرد، برگزاری این مراسم نماد تقدیر از کار نمونه خیرین و سپرده‌گذاران باشد که با واسطه‌گری بانک ملی ایران انجام می‌گیرد.

دکتر عبدالناصر همتی با عنوان اینکه آنچه در قرض‌الحسنه صورت می‌گیرد قابل توصیف نیست، ابراز داشت: مانده حساب‌های پس‌انداز بانک ملی ایران تا پایان آذر ماه امسال، 72‌هزار میلیارد ریال است و این بانک به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه قرض‌الحسنه کشور ظرف 30‌ماه گذشته، 4‌هزار و 600‌میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سرفصل‌های مختلف پرداخت کرده است.

وی گفت: امسال بانک ملی ایران تا پایان آذر ماه، مبلغ 1300‌میلیارد تومان در بخش‌های مختلف تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده که افتخار بزرگی برای بانک ملی ایران

محسوب می‌شود.

همتی با عنوان اینکه منابع قرض‌الحسنه بانک ملی ایران همچنین در جهت خوداشتغالی مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) قرار می‌گیرد، افزود: بانک ملی ایران ظرف 4‌سال اخیر، 135‌هزار فعالیت در حوزه خوداشتغالی مورد حمایت قرار داده که زمینه‌ساز اشتغالی عظیم برای مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شده است.

وی توسعه قرض‌الحسنه را برنامه جدی بانک ملی ایران در سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: در کنار فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران، بانک کارگشایی نیز به‌عنوان یکی از واحدهای این بانک در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه فعالیت‌های گسترده‌یی را دارد.


پرداخت سود سهامداران آذرآب در بانک صادرات

سود سهامداران شرکت صنایع آذرآب مربوط به سال مالی منتهی به پایان سال١٣٩٣ از طریق شعب بانک صادرات ایران پرداخت می‌‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، براساس قرارداد منعقده بین این بانک و شرکت صنایع آذرآب سود سهام مالی منتهی به پایان سال٩٣ از طریق کلیه شعب بانک صادرات ایران از سه‌شنبه پانزدهم دی ماه سال جاری قابل پرداخت است. در این رابطه سهامداران حقیقی شرکت یاد شده می‌توانند با ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی، شناسنامه، برگه سهام مربوطه به شعب این بانک مراجعه و سود سهام خود را دریافت کنند یا به سایر حساب‌های خود انتقال دهند.

شایان ذکر است پرداخت سود طرح مذکور صرفا توسط بانک صادرات ایران انجام پذیرفته و سهامداران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات احتمالی با شماره تلفن: ٨٨٧٨٤٠٥٦-٠٤٥ شرکت صنایع آذرآب تماس بگیرند. گفتنی است بانک صادرات ایران با ٢٦٠٠شعبه در سراسر کشور، ٣٩١هزار و١٥٠دستگاه پایانه فروش متصل به حساب‌های این بانک، ٤٦١هزار مشتری اینترنتی و ارائه خدمات متنوع و به‌روز بانکی، به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقای خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.


نقطه توقف شناسایی درآمدهای بانک‌ها

بانک مرکزی بخشنامه نقطه توقف شناسایی برخی درآمدهای بانک‌ها و موسسات اعتباری را ابلاغ کرد.

در بخشنامه بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیربانکی، بانک مشترک ایران - ونزوئلا و بانک بین‌المللی کیش آمده است: همان‌گونه که مستحضرند، مقوله زمان و میزان درآمد شناسایی شده همواره موضوعی چالش‌برانگیز در حسابداری بوده و در این رابطه دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلفی در خصوص انواع معاملات و رویدادهای مالی مطرح شده است.

به همین دلیل نیز پس از گذشت سال‌ها از آغاز مباحث نظری و تئوریک موضوع، کماکان در این خصوص اتفاق‌نظر و اجماع وجود ندارد. مهم‌ترین دلیل موضوع یاد شده نیز گوناگونی انواع معاملات و رویدادهای مالی و مألا عدم امکان ارائه قاعده متقن در رابطه با زمان و میزان درآمد شناسایی شده، بوده است.با وجود تمام موارد فوق، در وضع استانداردهای مربوط به شناسایی درآمد همواره استانداردگذاران تلاش داشته‌اند که قواعد و احکامی هر چند کلی و عام تدوین و ادامه فرآیند شناسایی درآمد و نیز تطبیق انواع رویدادها با قواعد تعیین شده را موکول به قضاوت حرفه‌یی حسابداران کنند.

استحضار دارند که در ارتباط با صنعت بانکداری تا سال ۱۳۸۲ مبنای حسابداری عقود اسلامی در شبکه بانکی کشور براساس حسابداری نقدی استقرار یافته بود، لیکن براساس مصوبه سال ۱۳۸۱ شورای محترم پول و اعتبار، مقرر شد درآمدهای ناشی از عقود فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، خرید دین و قرض‌الحسنه از ابتدای سال ۱۳۸۲ برمبنای روش تعهدی شناسایی و در حساب‌های بانک‌ها منظورشود که مراتب طی بخشنامه شماره مب/ ۴۰۳ مورخ10/3/1382 به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر