دلار و سکه گران شد

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۸۴۰

گروه بانک وبیمه|

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز دوشنبه با 120ریال رشد نسبت به روز یک‌شنبه 36هزار و 760ریال و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با رشد 60هزار ریالی، 9میلیون و 380هزار ریال تعیین قیمت کردند.

به گزارش «تعادل» هر یورو در بازار آزاد با 260ریال رشد، 40هزار و 150ریال و هر پوند نیز، 54هزار و 300ریال قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 60هزار ریال رشد 9میلیون و 380هزار ریال و هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم نیز با 50هزار ریال افزایش قیمت 9میلیون و 370هزار ریال تعیین قیمت شد.

همچنین نرخ هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با 30 هزار ریال افزایش قیمت، 4میلیون و 750هزار ریال و هر ربع سکه نیز با 10هزار ریال افزایش قیمت 2 میلیون و 630 هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی نیز بدون تغییر قیمت، یک میلیون و 720هزار ریال و هر گرم طلای 18عیار نیز 960 هزار ریال خرید و فروش شد.

نرخ هراونس طلا در معاملات بازارهای جهانی با 10 دلار رشد قیمت یک هزار و 72دلار قیمت‌گذاری شد.

خبر‌گزاری‌ها اعلام کردند: افزایش تنش در خاورمیانه قیمت طلا در بازارهای جهانی را بالا برد

قیمت اونس طلا روز دوشنبه به‌دنبال افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در پی اعدام یک روحانی شیعه (شیخ نمر) در عربستان سعودی، بالا رفت. ناآرامی‌ها منجر به افزایش تقاضای جهانی طلا شد.

عربستان‌سعودی سفارت خود در تهران را به دلیل حمله به سفارتخانه روز یک‌شنبه روابط (دیپلماتیک) خود با ایران را قطع کرد. یک تاجر فلزات گرانبها در سنگاپور به رویترز گفت: افزایش خطر گریزی در بازارها، منجر به بالا رفتن تقاضا برای دارایی‌های مطمئن از جمله طلا شده است.

این در حالی است که همزمان با افزایش تنش‌ها بین ایران و عربستان و افزایش تقاضا برای دلار، ارزش رینگیت و روپیه اندونزی بیشترین کاهش در ۳ هفته اخیر را تجربه کرد.

در حالی که عربستان روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده، شاخص سهام کی ال سی‌ای مالزی کاهش داشت، در حالی که تقاضا برای دلار افزایش یافت.

ساکتیاندی سوپات، رییس بخش تحقیقات ارزی موسسه مالایان بانکینگ در سنگاپور گفت: «از نظر پایین بودن ریسک، ارز اصلی‌ای که مطرح است همچنان دلار است.»

همچنین به دنبال بالا گرفتن تنش‌های سیاسی بین تهران و ریاض و افزایش نگرانی‌ها در مورد اینکه دلاری که عربستان تامین می‌کند، ممکن است گران‌تر شود موجب شد تا روز دوشنبه ارزش ریال عربستان در برابر دلار امریکا کاهش یابد.

عربستان روز یک‌شنبه در واکنش به وقوع آتش‌سوزی در سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرد. این تنش دیپلماتیک بین دو تولید‌کننده مهم نفت پس از آن اتفاق افتاد که عربستان روز شنبه یک روحانی برجسته شیعه را اعدام کرد. ارزش دلار در برابر ریال عربستان از نزدیکی 425 واحد در روز پنج‌شنبه گذشته به 680 واحد در روز دوشنبه رسید که بالاترین رقم در 16سال گذشته بود.

طی چند ماه گذشته، به دلیل نگرانی‌ها از اینکه کسری بودجه قابل توجه عربستان در نتیجه افت قیمت نفت ممکن است موجب برداشته شدن نسبت ثابت بین ریال عربستان و دلار امریکا شود موجب شده تا ارزش ریال سعودی به پایین‌ترین رقم از سال 1999 تاکنون برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر