روز خیلی خوب برای وال‌استریت

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۷

جهان جلسه روسای بانک‌های مرکزی به بازار این اطمینان را داد که نرخ بهره به این زودی‌ها افزایش نخواهد یافت و درنتیجه شاخص‌های سهام رو‌به‌ترقی گذاشت و استاندارد‌اند‌پورز رکورد زد.

به گزارش رویترز، سخنرانی خانم ژانت‌یلن در جلسه روز جمعه به بازار علامت داد که نرخ بهره این کشور به این زودی مسیر افزایش خود را آغاز نمی‌کند. با‌اینکه برخی از سرمایه‌گذاران هنوز در این‌باره شک دارند اما به‌طور‌کلی بازار متقاعد شده که بانک مرکزی امریکا به این زودی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

علاوه بر این آمار و ارقام اقتصادی نیز در هم‌افزایی با سخنرانی خانم یلن به رونق سهام کمک کرد. فروش خانه‌ها در امریکا به بالاترین حد خود در 10‌ماه گذشته رسیده و درخواست‌های بیمه بیکاری کاهش محسوسی داشته که این تصویر را به‌دست می‌دهد که اقتصاد آهسته‌آهسته درحال بهبود است. امریکا در هفته آینده در انتظار روز کارگر خودش است.

به این ترتیب شاخص سهام صنعتی داوجونز 60.36 یا 36‌صدم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 17039.49 رسید. استاندارد‌اند پورز، نزدیک به 6 واحد یا 29‌صدم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 1992.37 رسید. استاندارد‌اند‌پورز رکورد دو روز پیاپی سود خودش را شکست و در وسط روز برای نخستین‌بار به واحد 1991.39رسید. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این شاخص خیلی زود به واحد 2000 برسد که تاکنون نتوانسته به آن برسد. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز 6 واحد یا 12‌صدم‌درصد ترقی کرد و به واحد 4532.10 رسید.

در ژاپن شاخص سهام نیکی در اثر تضعیف ین در‌برابر دلار رونق گرفت اما برد روز جمعه نیکی محدود بود برای اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر سخنان رییس بانک‌مرکزی امریکا بودند که در ساعات تعطیلی بازار ژاپن سخنرانی را آغاز می‌کرد.

شاخص نیکی به این ترتیب، 2‌دهم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 15.478.72 رسید. شاخص توپیکس هم یک‌دهم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 1281.15 رسید.

در بازار معاملات ارزی نرخ برابری دلار در برابر ین، هر دلار به‌ازای 102.97 ین بود. همچنین نرخ برابری دلار در برابر یورو به‌ازای هر یورو 1.3280 دلار بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر