احتمال استرداد موسس «مگاآپلود» به امریکا

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۵۸

کامپیوترورلد- کیم دات کام موسس سایت جنجالی به اشتراک‌گذاری ویدیوی مگاآپلود که بعد از شکایت از وی به علت نقض کپی‌رایت مدتی بازداشت شد، ممکن است از نیوزیلند به امریکا مسترد شود.

بر اساس حکم دادگاهی در نیوزیلند کیم دات‌کام و سه همکار او ممکن است برای رسیدگی به اتهاماتشان در زمینه نقض حقوق مالکیت معنوی تحویل مقامات قضایی ایالات متحده شوند. در مقابل وکلای وی گفته‌اند که به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

رسیدگی به این پرونده به ژانویه سال 2012 بازمی‌گردد. در آن زمان دات‌کام، همکاران و دو شرکت میزبان سایت به اشتراک‌گذاری فایل مگاآپلود بر اساس حکم دادگاهی در ویرجینیای امریکا مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند. علاوه بر نقض کپی‌رایت این افراد به پولشویی نیز متهم شدند. شاکی اصلی وی و همکارانش شرکت‌های فیلمسازی و استودیوهای ضبط و توزیع موسیقی بودند که مدعی بودند به علت انتشار غیرقانونی تولیداتشان در سایت مگاآپلود میلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند. تعطیلی مگاآپلود توفانی از اعتراض در میان کاربران به راه انداخت و تعدادی از هکرها در واکنش به سایت‌های وزارت دادگستری و اتحادیه صنعت موسیقی امریکا حمله کردند. در ادامه پلیس نیوزیلند در عملیاتی گسترده و با استفاده از هلیکوپتر وارد محوطه باز منزل دات‌کام شد و وی را دستگیر کرد. در صورت اثبات نهایی اتهامات وی به علت نقض کپی‌رایت و پولشویی ممکن است مجبور شود تا پایان عمرش را در زندان به سر ببرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر