سرخط انرژی

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۴۶

ایرنا| مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه واردات بنزین از مرزهای شمالی کشور متوقف شده است، گفت: از ابتدای امسال به‌طور میانگین روزانه ٩میلیون لیتر بنزین به کشور وارد شده که بخشی از آن برای مصرف در روزهای پرمصرف تعطیلات نوروز، ذخیره می‌شود. ناصر سجادی درباره وضع مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به‌صورت میانگین روزانه ٧١,١میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

تسنیم| معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۲میلیارد دلاری آلمانی‌‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: سقوط قیمت نفت ارزش ارزی محصولات پتروشیمی کشور را ۲۰درصد کاهش داد. عباس شعری‌مقدم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آلمانی‌ها دو پیشنهاد جذاب برای سرمایه‌گذاری در فاز دوم پتروشیمی عسلویه ارائه کرده‌اند؛ یک پیشنهاد 8میلیارد یورویی و یک پیشنهاد چهار میلیارد یورویی.

تسنیم| معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی بااشاره به اینکه سال آینده برای اقتصاد کشور به‌دلیل بازی مصرف‌کنندگان با قیمت نفت خام سال بسیار سختی خواهد بود، گفت: با این حجم درآمد نفتی دولت توان پرداخت یارانه‌های نقدی را هم نخواهد داشت. محمدحسن پیوندی در مراسم سالگرد پنجاه‌ویکمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: شرایط کشور و صنعت پتروشیمی به هم تنیده شده اما متاسفانه این صنعت مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

ایسنا| مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) معتقد است: ادغام وزارت نیرو با وزارت نفت نمی‌تواند عاملی برای افزایش بهره‌وری انرژی باشد چراکه در حال حاضر نیز مسائل مربوط به بهره‌وری انرژی در دو وزارتخانه رعایت می‌شود. سجادی با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری انرژی الکتریکی و فسیلی به‌طور نانوشته در هر دو وزارتخانه مواردی رعایت می‌شود، اظهار کرد: با تغییر حامل انرژی نمی‌توانیم موجب افزایش بهره‌وری شویم.

خانه ملت| سخنگوی‌ کمیسیون ‌انرژی مجلس‌ شورای‌ اسلامی با بیان اینکه باوجود تلاش دستگاه‌های متعدد برای کاهش آلودگی هوا متاسفانه مدیریت واحدی در این حوزه وجود ندارد، گفت: براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی، کمیسیون انرژی مجلس کیفیت بنزین وارداتی را تایید می‌کند. حسین امیری‌خامکانی در تشریح نشست روز دوشنبه 7دی کمیسیون انرژی گفت: در پی شنیده شدن اخباری مبنی بر ورود بنزین‌های وارداتی که از استاندارد یورو4 برخوردار نیستند کمیسیون انرژی مجلس باتوجه به پیگیری‌های قبلی و به‌دلیل شدت آلودگی هوا در این خصوص جلسه‌یی برگزار کرد.

تسنیم| با احتساب هدر رفت 8.4میلیون مترمکعبی آب شرب و مصرف ۶۸میلیون مترمکعبی آب شرب در پایتخت طی آذرماه امسال، مصرف آب هر تهرانی در شبانه‌روز به ۲۶۷لیتر رسیده و به‌ازای هر نفر در کلان‌شهر تهران، ۳۳لیتر آب شرب در هر شبانه‌روز از شبکه توزیع آب هدر می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر