اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۳۳

مدیریت هزینه و درآمدها با سامانه هدف بانک آینده

بانک آینده برای نخستین ‌بار در تاریخ بانکداری کشور، سامانه هدف را به مجموعه خدمات بانکی خود افزود. این سامانه که با هدف بهبود سبک زندگی و مدیریت هزینه و درآمدهای شخصی مشتریان بانک آینده راه‌اندازی شده است مانند یک حسابدار شخصی دیجیتال عمل کرده و با دریافت خودکار داده‌های تراکنش مالی مشتریان و دسته‌بندی صورت‌ حساب‌‌ها، گزارش کاملی از وضعیت مالی مشتریان به آنها ارائه می‌کند. کافی است؛ مشتریان بانک آینده بودجه خود را در این سامانه ثبت کنند تا علاوه بر دریافت گزارش و هشدارهای مالی از سوی بانک با ثبت دستی سایر تراکنش‌ها(با دریافت فایل Excel حساب‌های خود در سایر بانک‌‌ها) نمودارهای تحلیلی مربوط به حساب خود که به بررسی روند مالی حساب آنها پرداخته است را نیز دریافت کنند. در حاشیه این خدمات، پیشنهادهایی برای تخصیص بودجه به سرفصل هزینه‌های مشتری ارائه شده که کمک بزرگی در مدیریت هزینه و درآمدهای شخصی مشتریان بانک به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شعب بانک آینده یا با مرکز ارتباط آینده با شماره تلفن27663200-021 تماس حاصل فرمایید.


ابزارهای مالی اسلامی با ترس توسعه پیدا نمی‌کند

درحال حاضر نیاز داریم تا تحقیقات گسترده‌تری در حوزه‌های علمیه، وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات پولی و بانکی بانک مرکزی آموزش و پژوهش درخصوص فعالیت‌های اقتصاد اسلامی در حوزه مالی اسلامی به ویژه در بحث ابزارسازی صورت پذیرد. ناصر موسوی‌بجنوردی در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص توسعه ابزارهای مالی اسلامی اظهار کرد: از کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که بر پایه بازارهای مالی(پول و سرمایه) اسلامی و براساس آموزه‌های اسلام ساماندهی شده است، انتظار می‌رود تا در جهت ابزارسازی و جهت تامین نیازهای روزافزون جامعه تلاش بیشتری صورت پذیرد. وی ادامه داد: درحال حاضر نیاز داریم تا تحقیقات گسترده‌تری در حوزه‌های علمیه، وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات پولی و بانکی بانک مرکزی آموزش و پژوهش درخصوص فعالیت‌های اقتصاد اسلامی در حوزه مالی اسلامی به ویژه در بحث ابزارسازی صورت پذیرد.


مطالبات قرض‌الحسنه‌ها 1.2درصد است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با وجود اینکه منابع قرض‌الحسنه بانک‌های کشور در مرداد ماه سال جاری 2.9درصد کاهش یافته اما منابع قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 19درصد رشد داشته است. سیامک دولتی در گفت‌وگو با فارس افزود: سنت قرض‌الحسنه به استناد آیات قرآن(آیه 11سوره حدید) روایات همچنین از سوی مراجع معظم تقلید مورد تایید و تاکید است به طوری که قرض‌الحسنه نسبت به صدقه که بدون بازگشت است، برتری دارد و باعث می‌شود افراد با قرض‌الحسنه کار و فعالیت کنند و بتوانند قرض‌الحسنه را برگردانند. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: با توجه به اینکه این بانک در شبکه بانکی نوپاست و به صورت تک محصولی فقط خدمات قرض‌الحسنه ارائه می‌دهد، کل منابع آن حدود 40هزار میلیارد ریال است. وی افزود: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با وجود اینکه طبق آمار بانک مرکزی در مرداد ماه سال جاری 2.9درصد کاهش یافته اما منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از رشد 19درصدی برخوردار بوده است.


همکاری ایران در تدوین

اصول بانکداری اسلامی

ایران برای همکاری با بانک توسعه اسلامی (آی. دی. بی) برای تدوین اصول بانکداری اسلامی یکسان و همانند برای همه کشورهای عضو این نهاد مالی بر پایه فقه شیعی و سنی اعلام آمادگی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، «ولی‌الله سیف» رییس کل بانک مرکزی در دیدار با «احمد محمدعلی المدنی» رییس بانک توسعه اسلامی این موضوع را مطرح کرد. رییس بانک توسعه اسلامی برای شرکت در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) به ایران آمده است. جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر اعطا می‌شود.


برگزاری جشنواره بین‌المللی ایران بانک

چهارمین جشنواره بین‌المللی ایران بانک 2016 با همکاری تنگاتنگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، اتاق مرکزی تعاون جمهوری اسلامی، دیگر سازمان‌های مدیریتی و علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های سراسر کشور ازجمله دانشگاه علامه طباطبایی در بهمن‌ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. نیما امیر شکاری، مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی« ج. ا. ا » به‌عنوان دبیر علمی این جشنواره با بیان مطلب فوق افزود: پس از برگزاری موفق و با شکوه سومین دوره جشنواره بین‌المللی ایران بانک 2015 در مشهد مقدس با حضور جمعی از مدیران ملی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی که استقبال گسترده مدیران ارشد نظام بانکی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان این عرصه را به همراه داشت، دوره بعدی این رویداد «جشنواره بین‌المللی ایران بانک 2016»، با محوریت بانکداری الکترونیک، معوقات بانکی و بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر IT، با دعوت از مدیران ملی، مدیران عامل بانک‌های سراسر کشور، مدیران ارشد شعب بانک‌های بین‌المللی فعال در کشور، اساتید و متخصصان صاحبنام نظام بانکی کشور برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر