روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۲۴

حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در اقتصاد؛ ایرنا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در مراسم افتتاح هتل «اسپیناس پالاس» با بیان اینکه صنعت گردشگری بخش پیشران اقتصاد ایران است، گفت: دولت از حضور بخش خصوصی در همه بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش گردشگری حمایت می‌کند. وی گفت: بخش خصوصی باید خودش را برای دوران پساتحریم و حضور در عرصه برای رفع نیازهای اصلی و اولویت‌های کشور آماده کرده و بداند که دولت از آنها حمایت خواهد کرد. جهانگیری با تبیین اوضاع اقتصادی کشورهای منطقه پس از کاهش قیمت نفت گفت: امروز شرایط ویژه‌یی از نظر اقتصادی بر منطقه حاکم است.

ظریف آزادسازی شهر رمادی عراق را تبریک گفت ؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق، آزادسازی شهر رمادی مرکز استان الانبار از اشغال تروریست‌ها را به دولت و ملت عراق تبریک گفت. وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام ابراز اطمینان کرد که در سایه استمرار وحدت و انسجام ملی و رشادت نیروهای مسلح و مردمی عراق اعم از کرد، سنی و شیعه، به‌زودی شاهد پاکسازی سایر مناطق این کشور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری خواهیم بود.

امضای قراردادهایی به ارزش 100میلیون دلار میان افغانستان و ایران؛ ایسنا افغانستان و ایران به‌زودی قراردادهایی به ارزش ۱۰۰میلیون دلار را در بخش توسعه تجارت میان دو کشور امضا می‌کنند. این قرارداد در بخش توسعه تجارت دو کشور در حاشیه نمایشگاهی در کابل امضا خواهد شد. میزان واردات افغانستان از ایران، ۳میلیارد دلار است که ۴۰درصد از مجموع واردات افغانستان را به خود اختصاص می‌دهد و شامل کالاهای مصرفی مانند مواد شوینده، موادغذایی، مصالح ساختمانی، سوخت، دارو، صنایع چوبی و صنایع پلاستیکی است. سال گذشته نیز قرارداد تجاری میان مقام‌های افغانستان و ایران در کابل، به ارزش حدود 50میلیون دلار به امضا رسید.

اس-300 از دریای خزر به ایران می‌رسد؛

آنا یک مقام آگاه در سیستم همکاری‌های فنی-نظامی روسیه اعلام کرد که روند تحویل سامانه موشکی پدافند هوایی اس-300 به ایران در ماه فوریه (بهمن و اسفندماه) به پایان می‌رسد. به گفته این مقام، نخستین مجموعه سامانه اس-300 برای انجام مراحل تست و آزمایش به پایگاه نظامی «کاپوسیتن یار» در آستراخان منتقل شده و در حال حاضر آزمایش آن رو به پایان و منتظر تایید نهایی و مجوزهای لازم است. در زمان مقرر این سامانه‌ها به بندری در دریای خزر منتقل و از راه دریا به ایران تحویل داده خواهند شد.

دست‌مریزاد به ظریف و صالحی؛ فارس حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی با اشاره به پایان روند انتقال اورانیوم غنی شده و دریافت کیک زرد عنوان کرد: طی روز گذشته یکی از سخت‌ترین مفاد برجام در یکی از پیچیده‌ترین عملیات نقل و انتقال ذخایر اورانیوم به خارج از ایران به اجرا درآمد. این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی با ذکر این نکته که اجرای این عملیات حداقل حاصل دو ماه کار شبانه‌روزی بود، یادآور شد: اجرای این عملیات پیچیده در هماهنگی با روسیه و قزاقستان صورت گرفت. نروژ و آذربایجان نیز در این عملیات مهم نقش داشتند. وی در پایان گفت: این عملیات در شرایطی اجرا شده است که واردات کیک زرد توسط ایران براساس قطعنامه‌های موجود شورای امنیت ممنوع است. دست‌مریزاد به آقایان دکتر ظریف و دکتر صالحی که هدایت این عملیات پیچیده را برعهده داشتند.

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و کری در مورد برجام؛ ایسنا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی با جان کری، همتای امریکایی خود به بررسی موضوع اجرای کامل توافق هسته‌یی برجام پرداخت. لاوروف در گفت‌وگو با جان کری تاکید کرد که امریکا نباید برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه پیش‌شرط بگذارد. بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه در این تماس تلفنی در مورد چشم‌انداز غلبه بر بحران موجود در سوریه از طریق مذاکره نمایندگان دولت کنونی سوریه و نماینده مخالفان تحت نظارت سازمان ملل متحد بحث و تبادل نظر شد.

اجتناب امریکا از دخالت و جانبداری در امور داخلی ایران در آستانه انتخابات؛ فارس اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» در تحلیلی در خصوص انتخابات پیش‌روی ایران در اسفند ماه سال جاری نوشت: امریکا نمی‌تواند نقشی در امور داخلی ایران به ویژه سیاسی ایفا کند. هرگونه تلاش واشنگتن برای اثرگذاری در انتخابات مهم فراروی ایران به خاطر عوامل اصلی سیاسی در این کشور جلوه‌یی کم خواهد داشت.

حقوق کارمندان چقدر افزایش می‌یابد؟

باشگاه خبرنگاران براساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم شد تا از این طریق توان مالی کارمندان کاهش نیابد. بر همین اساس نیز رییس‌جمهور با ابلاغ ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه بودجه ۹۵ کل کشور افزایش 10درصدی حقوق کارمندان دولت در سال95 و عیدی 750هزار تومانی کارمندان را پیشنهاد داده است، که رقم عیدی نسبت به سال گذشته رشد 3.2درصدی را نشان می‌دهد و همچنین رقم افزایش حقوق در صورت تصویب نهایی، بعد از سال‌ها زیر 14درصد رشد پیدا خواهد کرد.

تضاد مبارزه با فساد اقتصادی با اقدامات سیاسی و تبلیغاتی؛ ایرنا کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس‌جمهوری گفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، ستادی تشریفاتی نیست و کار مبارزه با فساد، با اقدامات سیاسی و تبلیغاتی در تضاد و منافات است. پالیز‌دار دیروز در پاسخ به یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را تشریفاتی خوانده بود، گفت: امروز شرایط به‌گونه‌یی نیست که بخواهند به نام مبارزه با فساد برای خود پرچم تبلیغاتی بالا ببرند. این ستاد بعد از فرمان هشت ماده‌یی رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است، اینکه قبل از دولت یازدهم ناکارآمد بوده یا نتوانسته به رسالت خود برسد، بررسی کنند که علت و ریشه آن چه بوده، مدیریت آن با چه کسانی بوده است و چه کسانی در این مسند بودند؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر