پارلمان پاکستان استعفای شریف را رد کرد

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵

جهان پارلمان پاکستان به‌اتفاق آرا درخواست عمران‌خان و محمد‌طاهر‌القادری، دو نفر از رهبران مخالف دولت، مبنی بر استعفای نوازشریف، نخست‌وزیر و همچنین نمایندگان پارلمان این کشور را رد کرد. محمد‌طاهر‌القادری، روحانی مقیم کاناداست.

به گزارش یورونیوز، آنها معتقدند که نواز‌شریف در انتخابات سال گذشته که به تایید ناظران بین‌المللی هم رسید، با تقلب گسترده در انتخابات توانسته بار‌دیگر سکان امور اجرایی پاکستان را در دست گیرد. پارلمان پاکستان خواسته‌های مخالفان را برخلاف قانون اساسی دانسته است. دو رهبر مخالف دولت، وعده حضور یک‌میلیون نفر در یک تظاهرات گسترده در اسلام‌آباد را داده بودند اما تعداد تظاهرکنندگان چند‌هزار‌نفر گزارش شده است.

عمران‌خان گفته تا‌زمانی‌که نواز‌شریف استعفا نداده، با دولت مذاکره نخواهد کرد. پیش‌تر گزارش شده بود که مذاکرات میان دولت پاکستان با مخالفان آغاز شده است.

با بالاگرفتن بحران سیاسی در این کشور در‌نتیجه درگیری‌ها میان دولت و مخالفان، ارتش این کشور به‌تازگی خواهان گفت‌وگو میان دو طرف شده است. عمران‌خان، کاپیتان سابق تیم‌ملی کریکت پاکستان است و رهبری حزب تحریک انصاف (جنبش برای عدالت) را به‌عهده دارد. وی نواز‌شریف را متهم کرده که انتخابات سال‌۲۰۱۳ این کشور را با تقلب برده است. از‌آنجا‌که عمران‌خان دولت نواز‌شریف را نامشروع خوانده وی به دادگاه احضار شده است. دولت شریف از دادگاه‌عالی پاکستان خواسته تا با تشکیل کمیته‌یی مرکب از قضات درباره ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر تقلب در انتخابات سال‌۲۰۱۳ رسیدگی کند. رسیدگی قضایی به این پرونده یکی از درخواست‌های اصلی عمران‌خان است.

نواز‌شریف گفته است که دولت او توانسته در عرصه اقتصادی به موفقیت‌ دست یابد اما تظاهرات گروه‌های مخالفان می‌تواند در این روند اختلال ایجاد کند. دولت پاکستان ادعاهای تقلب را رد کرده و مخالفان را متهم کرده که تلاش می‌کنند با زور چیزی را به‌دست بیاورند که از راه‌های دموکراتیک نتوانستند به آن دست پیدا کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر