اخبار بورس

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۸۱

عرضه 3 شرکت و یک ملک دولتی

سهام 3شرکت و یک ملک دولتی در هفته پیش‌رو توسط سازمان خصوصی‌سازی روی میز فروش می‌رود. بلوک 100درصدی سهام شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز شامل 112میلیون و 500هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 2661ریال و ارزش کل پایه 299میلیارد ریال، به صورت 10درصد نقد و بقیه اقساط 8ساله در هفتمین روز دی‌ماه به مزایده گذاشته می‌شود. همچنین در این روز بلوک 16.15درصدی سهام شرکت عمران و مسکن‌سازان استان گلستان شامل 161هزار و 500 سهم به قیمت پایه هر سهم 94776 ریال و ارزش کل پایه 15.3میلیارد ریال به صورت 10درصد نقد و بقیه اقساط 5ساله و بلوک 98.28 درصدی سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز شامل 1648میلیون و 205هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 1548ریال و ارزش کل پایه 2551میلیارد ریال به صورت 10درصد نقد و بقیه اقساط 8ساله روی میز مزایده می‌رود. املاک ایل گلی به مساحت 83هزار و 500 مترمربع نیز در این روز به صورت 10درصد نقد و بقیه اقساط 4 ساله واگذار می‌شود.


انجمن مالی ایران اسلامی تاسیس شد

علی صالح‌آبادی در نخستین همایش مالی اسلامی از تاسیس انجمن مالی ایران اسلامی خبر داد و اظهار داشت: کمیته فقهی اسلامی در سال85 در سازمان بورس تشکیل شد که ابزارهای مالی اسلامی را زیرنظر شورای عالی بورس تصویب می‌کرد. در بانک مرکزی هم کمیته فقهی و شریعت ایجاد شد که این کمیته با دستور رییس کل بانک مرکزی به یکی از ارکان این بانک تبدیل شده است. رییس انجمن مالی ایران اسلامی بااشاره به تاسیس انجمن متبوع خود گفت: این انجمن حدود 4ماه است که آغاز به کار کرده و از آذر سال93 دنبال تشکیل این انجمن بودیم تا در حوزه پول، بانک و بیمه فعالیت کند و مجوز آن ازسوی وزارت علوم و تحقیقات صادر شده است. انجمن مالی ایران اسلامی با هدف ارتقای ابزارهای مالی ایجاد شده و در این انجمن به‌دنبال تحقق اقتصاد اسلامی هستیم تا شاهد ثمرات آن در نظام اقتصاد کشور باشیم. این انجمن همایش‌های مالی اسلامی، دوره‌های آموزشی و ایجاد بانک اطلاعاتی را در دستور کار خود دارد و امروز در برخی کشورها انجمن اسلامی از گذشته تشکیل شده است و به‌دنبال ارتباط با آنها هستیم.


دفاع پوری‌حسینی از واگذاری آلومینیوم المهدی

میرعلی اشرف‌پوری‌حسینی عنوان کرد: «حدود 5 ماه قبل دیوان محاسبات کل کشور در فرآیند قیمت‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری شبهه ایجاد کرده بود که با انتخاب کمیته کارشناسی 3 نفره نسبت به قیمت‌گذاری دوباره این دارایی اقدام کردند.» رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به نتیجه کمیته کارشناسی 3 نفره که 5 ماه قبل تشکیل و اعلام نتیجه کرده بود، گفت: «خالص تفاوت قیمت‌گذاری این کمیته در مقایسه با قیمت‌گذاری اولیه حاکی از اختلاف کمتر از 20درصدی در تفاوت قیمت‌گذاری‌ها بود که به دلیل جزیی بودن این انحراف هیات واگذاری خواستار ابطال معامله سهام آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال نشد و آن را تایید کرد.» بر همین اساس حدود 4ماه قبل واگذاری سهام آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال از سوی سازمان خصوصی‌سازی به نام خریدار فعلی اعلام و در 11 شهریور ماه امسال به نام وی ثبت شده است. وی با بیان اینکه هیات واگذاری پس از اعلام نتیجه اختلاف کمتر از 20درصدی کمیته 3 نفره با هیات کارشناسی اولیه، به سازمان خصوصی‌سازی تکلیف کرد که از طریق مذاکره با خریدار، رقم مابه‌التفاوت قیمت‌گذاری با رضایت وی دریافت شود، عنوان کرد: در همین زمینه سازمان خصوصی‌سازی اقدام به اخذ یک فقره چک 346میلیارد تومانی از خریدار کرد و فرصت 6ماهه‌یی به وی داده شد تا آن را تسویه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر