روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۳۹

معرفی سفیر جدید از سوی عربستان به تهران گام مثبتی در بهبود روابط- ایلنا| علیرضا میریوسفی مدیر گروه مطالعات خاورمیانه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، در خصوص معرفی سفیر جدید عربستان به تهران و آغاز به کار احتمالی او در روزهای آتی گفت: بی‌تردید معرفی سفیر جدید از سوی عربستان به تهران را می‌توان گام مثبتی در بهبود روابط میان تهران و ریاض دانست که در پی برخی تحولات در معادلات منطقه‌یی از سوی عربستان صورت گرفته است. وی تاکید کرد: از سوی دیگر حضور سفیر ایران در عربستان این پیام را به طرف مقابل می‌داد که تهران اراده لازم برای بهبود و گسترش روابط را داراست.

قدرت انصارالله برای عربستانی‌ها گران تمام شده است - ایسنا| حسین نیکنام سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با اشاره به اینکه عربستان، یمن را حیاط خلوت خود می‌داند، تصریح کرد: عربستان سه استان یمن را تحت اشغال خود دارد و در حال حاضر «انصارالله» نیروی سیاسی که در این منطقه اکثریت را بر عهده دارد از نظر فکر، تفکر و اندیشه مخالف عربستان است و این برای عربستانی‌ها گران تمام شده است.

جذابیت سفر به ایران برای گردشگران آلمانی- تسنیم| کریستف آلبرشت مدیرعامل آژانس مسافرتی (اس کی ار) آلمان از علاقه گردشگران آلمانی برای سفر به ایران و جذابیت سفر به این کشور برای این گردشگران خبر داد. وی گفت: امسال حدود 1000 توریست با تورهای این آژانس به ایران سفر کرده‌اند که در مقایسه با سال پیش رشد 80 درصدی داشته است. رزرو‌هایی که برای سال 2016 انجام گرفته نشان‌دهنده این مطلب است که مردم اشتیاق زیادی برای سفر به ایران دارند.

توجه ویژه ایران بعد از تحولات هسته‌ای به منطقه است - ایسنا| ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های هنر کشورهای عضو سازمان همکاری اکو گفت: من به عنوان معاون وزیر امور خارجه حمایت‌های بی‌شائبه این وزارتخانه را از اکو برای رسیدن به یک سازمان واقعی و فعال اعلام می‌کنم. توجه ویژه ما بعد از تحولات هسته‌یی به منطقه خودمان است. متاسفانه تاکنون تحرکات ما آن‌گونه که باید نبوده است و میزان و حجم مبادلات بین کشورها متناسب با تمدن، فرهنگ و هنر ما نیست. باید گردهمایی‌ها، همفکری‌ها، همدلی‌ها و همزبانی‌ها را به نحو بهتر بپیماییم.

پایداری نیروی هوایی ایران با وجود تحریم‌ها - فارس| وبگاه امریکایی استراتژی پیج اخیرا در گزارشی ضمن اشاره به ماندگاری نیروی هوایی ایران با وجود تحریم‌های تحمیلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت آنها در حفظ بدنه یگان پروازی در گزارشی از یک سو به توانمندی متخصصان بخش تعمیرات و بازسازی نیروی هوایی ایران اشاره کرد و از سوی دیگر به قدمت بالای جنگنده‌های موجود در ایران پرداخت و نوشت: متخصصان نیروی هوایی ایران با شیوه‌های مفید و ساخت و تهیه قطعات یدکی از بازار سیاه، هواپیماهای موجود را در شرایط قابل پرواز نگه می‌دارند.

نامه بروجردی به همتایان اروپایی خود درباره مصوبه اخیر کنگره امریکا-ایسنا| علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی نامه‌یی خطاب به رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپایی و همتایان خود در مجالس کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین، ضمن انتقاد ازمصوبه اخیر کنگره امریکا موسوم به قانون برنامه لغو روادید امریکا، این اقدام را مغایر با تعهدات دولت این کشور در مذاکرات مربوط به انعقاد برجام دانست.

نماینده بجنورد از پاسخ‌های وزیر کار قانع شد-ایلنا| علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دیروز برای پاسخ به سوالات موسی‌الرضا ثروتی مبنی بر علت عدم اجرای مصوبات سفر دولت و مقام معظم رهبری، عدم اجرای قانون استخدام فنی و حرفه‌ای کشور، عدم اصلاح مدیریت پتروشیمی بجنورد و همچنین در مورد ضعف عملکرد اشتغال به صحن علنی مجلس آمده بود، توانست با پاسخ‌های خود نماینده بجنورد را قانع کند. پیش از نیز مجلس از پاسخ‌های ربیعی به سوالات حسین طلا در صحن علنی قانع شده بود.

وحدت، راه مقابله با چالش‌های پیش‌روی امت اسلامی-ایرنا| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به روسای مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد: مقابله با مخاطرات و چالش‌های پیش‌روی امت اسلامی تنها با گسترش همکاری‌ها و تحکیم وحدت و همدلی میان کشورهای اسلامی و تقویت حرکت‌های فکری اسلامی معتدل و عقلایی امکان‌پذیر است. وی در این پیام گفت: نباید اجازه داد پاره‌یی

کج‌فهمی‌ها و اقدامات تروریستی چهره‌یی غیرواقعی از اسلام عزیز، این ثمره مجاهدت‌ها و تلاش‌های پیامبر بزرگ اسلام(ص) ترسیم کند.

تابلوی ورود ممنوع برای خانم‌ها نداریم- ایرنا|مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: ما تابلوی ورود ممنوع در هیچ عرصه خدمتگزاری و مدیریتی برای ورود خانم‌ها نداریم. انصاری دیروز در همایش تبیین نقش زنان در مشارکت در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه شهید بهشتی افزود: دولت معتقد است باید تمام موانع در مسیر ایفای نقش مدیریت زنان برداشته شود تا زنان در همه عرصه‌ها حضوری جدی و چشمگیر داشته باشند. انصاری افزود: خوشحالیم که تعداد کثیری از بانوان به عنوان کاندیدا در مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم تعداد بیشتری از آنان در مجلس به مردم خدمتگذاری کنند و حتی ما می‌خواهیم که زنان در مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشته باشند.

مجلس از حمایت مالی قضات پشتیبانی کند-ایسنا| عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دو جرم موادمخدر و سرقت از جرایم بسیار مهم محسوب می‌شوند که امنیت اجتماعی و عمومی مردم را با خطر مواجه می‌کنند. از دولت انتظار می‌رود که در ساخت و ایجاد اردوگاه‌های ویژه محکومان مواد مخدر به دستگاه قضایی کمک کند. دولت‌آبادی در دومین همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب استان تهران که در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: از دولت انتظار می‌رود که در ساخت و ایجاد اردوگاه‌های ویژه مواد مخدر و محکومان مواد مخدر به قوه قضاییه کمک کند. همچنین از دستگاه‌های امنیتی انتظار می‌رود که سراغ باندهای قاچاق و متهمان حرفه‌یی و سازمان یافته در سرقت بروند؛ چرا که گرفتاری ما امروز مربوط به مافیای حرفه‌یی است که در پشت پرده پنهان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر