دفاع رییس دانشگاه آزاد از افزایش شهریه‌ها

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۳

رییس دانشگاه آزاد در نامه‌یی به اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد و اعضای مجلس، دلایل افزایش شهریه این دانشگاه را تشریح کرد.

حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد در نامه‌یی به اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد و اعضای مجلس شورای اسلامی، دلایل افزایش شهریه این دانشگاه را تشریح کرد. وی افزایش 15درصدی شهریه‌ها را بنابر صرفه و صلاح توأمان دانشگاه و نیز مصالح و منافع دانشجویان، استادان و کارکنان عنوان کرد که میزان آن پس از بررسی‌های کارشناسی و بحث و تبادل‌نظر و در چارچوب مقررات ناظر به دانشگاه اتخاذ شده است.

وی تنها منبع تامین هزینه‌های دانشگاه آزاد را شهریه دانست و گفت: میزان افزایش شهریه مصوب هیات امنای دانشگاه کمتر از میزان افزایشی است که براساس بخشنامه‌های وزارت علوم در سطح سایر دانشگاه‌های شهریه‌یی صورت گرفته و افزایش شهریه به میزان 15درصد پس از 3سال، بسیار اندک و پایین‌تر از میزان تورم است. این امر در حالی است که براساس شاخص‌های موجود نرخ تورم سالانه در کشور خصوصا در سنوات اخیر قابل توجه و بر عملکرد همه نهادها و بنگاه‌ها و دستگاه‌ها اثرگذار بوده و چنانچه برابر روند و قاعده هر ساله به میزان متعارف افزایش می‌یافت امروز دانشگاه 171 واحد زیانده نداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر