اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۳۳

برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت گاز استان مرکزی

اراک| محمد خراسانی رییس آموزش شرکت گاز استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در شرکت گاز استان مرکزی با حضور روسای واحد‌های ستادی و نواحی تابعه این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، رییس آموزش این شرکت هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی با مفاهیم اصول پدافند غیرعامل و نحوه به کارگیری جهت کاهش تلفات و خسارات به تجهیزات و تاسیسات همچنین تقویت پایداری ملی و ارتقای آمادگی کارکنان بیان کرد. خراسانی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی به برخی سرفصل‌ها در زمینه پدافند غیرعامل ازجمله آشنایی با اصول پدافند غیرعامل، آشنایی با تهدیدات در حوزه گاز، پدافند غیرعامل در برابر سلاح‌های نامتعارف، استتار چند طیفی و شناسایی ماهواره‌یی اشاره و توضیحاتی درمورد آنها توسط مدرس این دوره آموزشی بیان شد.


شناسایی ۱۳۰۰ انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در لرستان

خرم‌آباد| معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب لرستان از شناسایی 1300 انشعاب غیرمجاز در این استان طی سال جاری خبر داد.

حسین ساکی‌نوروزی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴هزار و ۴۵۰فقره کنتور خراب در سطح استان تعویض شده است. وی یخ‌زدگی، استهلاک و... را دلیل تعویض این کنتورها ذکر کرد و افزود:

در صورتی که خرابی کنتور بر اثر سهل‌انگاری مشترک بوده هزینه تعویض آن هم برعهده خود مشترکان است. معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا لرستان ادامه داد: با حفاظت از کنتورهای آب و اتصالات آن توسط پارچه و عایق از خسارت احتمالی یخ‌زدگی آنها جلوگیری کنیم چراکه هزینه تعویض آن بار مالی اضافه‌یی بر خانواده خواهد داشت.


تولید ۶محصول فناوری و ثبت ۱۲مورد اختراع در حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ساری| دکتر قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در چهارمین جشنواره ملی تحقیقاتی طبری در ساری با بیان این مطلب که از عوامل اصلی پیشرفت جوامع، توجه به پژوهش و تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و محققان به‌خصوص در جامعه دانشگاهی است، گفت: دستیابی به توسعه همه‌جانبه بدون بهره‌گیری مناسب از یافته‌های پژوهشی میسر نخواهد بود. دکتر جان‌بابایی بااشاره به تولید ۶محصول فناوری و ثبت ۱۲مورد اختراع در حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینه ارائه مقالات و تحقیقات پژوهشی ارائه شده در پایگاه ISI رتبه دهم و در رتبه‌بندی H-INDEX براساس بانک‌های اطلاعاتی Scopus در سال۲۰۱۵ رتبه نهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بااشاره به همکاری‌های منطقه‌یی دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور باتوجه به آمایش آموزش عالی بخش سلامت اظهار داشت: برنامه‌های راهبردی و ماموریت ویژه تعیین شده برای منطقه یک کشور توسعه دانش و مطالعات سرطان، توسعه پزشکان خانواده و توسعه دانش و پژوهش درخصوص گیاهان دارویی است.


بازدید از طرح آموزش مکانیک خودرو بانوان خمین

خمین| به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، این دوره که نخستین سری از این نوع از آموزش‌ها در سطح استان است با حضور 15نفر از بانوان متقاضی آموزش در حال برگزاری است. لعل‌بار رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خمین درخصوص اجرای طرح انفال و نحوه آموزش در توضیحاتی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از فضاها و ظرفیت‌های آموزشی در شهرستان‌هاست و در قالب این طرح خواهران می‌توانند از رشته‌های آموزشی برادران و بالعکس استفاده کنند.

ساداتی، فرماندار خمین نیز ضمن تشکر از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این اقدامات را بسیار سازنده توصیف کرده و آن را در راستای توسعه صنعتی شدن شهرستان خمین توصیف کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر