پردرآمدترین بازیگر دنیا بعد از 20 سال بخشیده شد

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۱۴

جری براون، فرماندار کالیفرنیا روز پنج‌شنبه فهرست 91 فرد عفو شده که بیش از 10سال است از زندان آزاد شده‌ و ثابت کردند زندگی تازه‌یی در پیش گرفته‌اند را منتشر کرد. در این لیست، نام رابرت داونی جونیور، سوپراستار فیلم‌های ابرقهرمانی امریکایی هم دیده می‌شود که حدود دو دهه بعد از محکومیت به جرم حمل مواد مخدر به طور رسمی بخشیده شد. محکومیت داونی جونیور همچنان در سابقه او می‌ماند اما این بازیگر نامزد دو جایزه اسکار حالا دوباره حق رأی دادن دارد و می‌تواند در بعضی شغل‌های دولتی مشغول به کار شده یا به عنوان یکی از اعضای هیات منصفه در دادگاه انجام وظیفه کند.

نخستین محکومیت او در سال 1996 و هنگامی بود که ماموران پلیس در ماشین او کوکایین، هرویین و یک اسلحه کمری پیدا کردند. او که این روزها بیشتر از همه برای بازی در نقش مرد آهنی در فیلم‌های «مرد آهنی» و «انتقام‌جویان» کمپانی مارول شناخته می‌شود در سال 1999 به جرم تخطی از شرایط آزادی مشروط هم به زندان محکوم شده بود.

در بیانیه دفتر فرمانداری کالیفرنیا آمده است: «داونی جونیور زندگی صادقانه و شریفی را در پیش گرفت، یک شخصیت اخلاقی خوب از خود به نمایش گذاشت و یک شهروند مطیع قانون شد». داونی جونیور امسال برای سومین سال پیاپی در فهرست سالانه مجله فوربز از پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا در صدر قرار گرفت. او در فاصله بین اول ژوئن 2014 تا اول ژوئن 2015 با 80 میلیون دلار بیش از هر بازیگر دیگری در دنیا دستمزد دریافت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر