تپانچه‌ یک میلیون دلاری ساخته شده از شهاب سنگ

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۱۳

کمپانی اسلحه‌سازی کابوت گانز یک جفت تپانچه از شهاب‌سنگ می‌سازد. این کمپانی اعلام کرد که «تپانچه‌های ماورا زمینی»اش از شهاب‌سنگی ساخته می‌شوند که به اندازه خود زمین قدمت دارد و می‌تواند در حراجی‌های سال آینده به قیمت یک میلیون دلار فروخته شود. راب بیانکین موسس و مدیر کمپانی کابوت در ایمیلی به سی‌ان‌ان نوشت: «این کار پیش از این انجام نشده و از آن نوع چیزهایی است که به من انگیزه می‌دهد. فکر می‌کنم عادلانه باشد بگوییم بسیاری از تپانچه‌هایی که ما درست کردیم روی مرز هنر حرکت می‌کنند. شهاب‌سنگ نادر است و من می‌خواستم یک جفت سلاح خلق کنم که از ماده‌یی ساخته شده‌اند که ارزش ذاتی دارد».

کابوت، کمپانی چهار ساله‌یی است که نزدیک پیتزبورگ واقع شده و به عنوان رولز-رویس اسلحه‌سازان شناخته می‌شود. ازجمله مشتریان این کمپانی می‌توان به جو مانتگنای بازیگر، کید راک موزیسین و دی اسنایدر مرد اول گروه با سابقه توییستد سیستر اشاره کرد.

کابوت درحال حاضر دسته سلاح را از شهاب‌سنگ ساخته و بیانکین مطمئن است که آنها حالا می‌توانند یک اسلحه کامل بسازند. او گفت: «ما مطمئن نبودیم این کار ممکن باشد اما از یک مرحله حیاتی ساختن آن عبور کردیم و حالا اطمینان داریم که این‌ها، دو تپانچه متقارن برای دست‌های چپ و راست خواهند بود. ساختن هر بخش از آنها مانند یک آزمایش علمی بود.»این کمپانی اسلحه‌سازی می‌خواهد«ست تپانچه بیگ‌بنگ» خود را از یک تکه 35کیلوگرمی شهاب‌سنگ گیبئون بسازد که 4.5میلیارد سال پیش روی زمین سقوط کرد و در دهه 1830 در دهکده گیبئون واقع در نامیبیا کشف شد. این شهاب‌سنگ به شکل یک جفت تپانچه کالیبر 45 نیمه اتوماتیک مدل 1911 درخواهد آمد. کابوت در زمینه ساختن تپانچه‌های مدل 1911 تخصص دارد؛ سلاحی که در اواخر قرن نوزدهم اختراع شد به مدت بیش از 80 سال در ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت و در هر دو جنگ جهانی و جنگ‌های کره و ویتنام به کار رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر