روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۸۶

تحویل سامانه اس300 به ایران از ژانویه؛ ایسنایک منبع در سیستم همکاری فنی و نظامی روسیه روز جمعه گفت که تحویل نخستین سامانه دفاعی موشکی اس300 به ایران از ابتدای سال آینده میلادی، یعنی در ماه ژانویه آغاز خواهد شد و در ماه فوریه (یک ماه بعد) تکمیل می‌شود. این منبع روس افزود: مسکو به تعهدات خود برای تامین و انتقال سامانه اس300 پی‌ام‌یو2 به ایران پایبند خواهد بود. وی همچنین گفت: حدود 80 متخصص ایرانی برای استفاده از سامانه دفاعی موشکی اس300 در آکادمی هوا- فضای موژیسکی آموزش داده خواهند شد. این متخصصان ایرانی آموزش خود را از ژانویه 2016 آغاز خواهند کرد که چهار ماه به طول خواهد انجامید.

ایران ۴۵۰ فروند بوئینگ و ایرباس می‌خرد؛

فارس وبسایت تحلیلی اِیروِی‌نیوز، مستقر در فلوریدا، در مطلبی تحلیلی به بررسی وضعیت پساتحریمی صنعت هوانوردی ایران و خریدهای بزرگ احتمالی این کشور پرداخته است. در این گزارش آمده است: برداشته شدن تحریم‌های ایران هنوز در هاله‌یی از ابهام است ولی امریکایی‌ها به رقابت با روس‌ها برخاسته‌اند و برمبنای تحلیل خود گفته‌اند که ایران در آستانه خرید ۴۵۰ ایرباس و بوئینگ است.

باید از فرصت سرمایه‌گذاری چین در جاده ابریشم استفاده کنیم ؛ ایسنا علیرضا ایرووش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای تاکید کرد که باید از فرصت به دست آمده سرمایه‌گذاری چین در جاده ابریشم استفاده و جایگاه خودمان را در آن مشخص کنیم. وی در پاسخ به نگرانی‌هایی مبنی‌بر بازار محض شدن ایران برای چین با بیان اینکه «همه کشورها به دنبال بازار هستند و این چیز قبیحی نیست» ادامه داد: چینی‌ها هم به دنبال بازار برای خودشان هستند و در این بین ما باید حواس‌مان جمع باشد که مصرف‌کننده صرف نباشیم. با احیا و گسترش جاده ابریشم اگر تجارت بین‌الملل اتفاق بیفتد ایران هم باید با هوشیاری از این شرایط استفاده کند.

دومین مجمع مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه در تهران ؛ فارس دومین مجمع مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه آغاز به کار می‌کند. نخستین مجمع «عمق بخشیدن به همکاری‌های بین‌بخشی و مالی ایران و ترکیه» با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران IPIS، مرکز پژوهش‌های استراتژیک ترک آسیا (تاسام TASAM) استانداری وان و آژانس توسعه آناتولی شرقی آبان ماه 93 در شهر وان برگزار شد.

کارشناسان غربی همکاری با ایران و روسیه را بهترین راه شکست داعش می‌دانند ؛ ایرنا نشریه امریکایی پولیتیکو گزارش داد 53درصد از کارشناسان غربی شرکت‌کننده در نظرخواهی این موسسه خبری، اعتقاد دارند که بهترین راه شکست دادن داعش همکاری با ایران و روسیه برای رسیدن به توافقی دیپلماتیک با دولت بشار اسد در سوریه است. گفتنی است، تنها 16درصد از اعضای شورای پولیتیکو ازایده حضور نیروهای زمینی ناتو در سوریه حمایت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر