روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۶۸

ابراز امیدواری سرکنسول ریاض در تهران نسبت به بهبود روابط-ایسنا اسحاق العرینی سرکنسول عربستان‌سعودی در تهران گفت: سفیر جدید عربستان در تهران ازسوی این کشور معرفی و موردپذیرش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. وی افزود: علی حسن جعفر فعالیت‌های خود را پس از طی پروتکل‌های خاص و دیپلماتیک در سفارت این کشور در تهران آغاز خواهد کرد. این دیپلمات سعودی با بیان اینکه ماموریت سفیر در هر کشوری، نزدیک کردن تعاملات بین کشور خود و کشور محل ماموریتش است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت سفیر جدید در تهران، شاهد بهبود و گسترش روابط دو کشور باشیم.

آمادگی دو بانک آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در خط‌آهن قزوین- رشت- آستارا - ایسنا محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری ترند به موضوع نتایج دهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان پرداخت و از اعلام آمادگی دو بانک آذربایجانی برای سرمایه‌گذاری در پروژه خط‌آهن قزوین- رشت- آستارا خبر داد. وی گفت: ایران و آذربایجان می‌توانند به قطب حمل‌ونقل منطقه تبدیل شوند.

نفتکش ایرانی در تنگه باب‌المندب نجات یافت - ایلنا ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان که در قالب ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور دارد، مانع از ربایش یک فروند نفتکش ایرانی توسط دزدان دریایی در تنگه باب‌المندب شد. 6فروند قایق دزدان دریایی قصد حمله به نفتکش ایرانی را داشتند که ناوگروه سی‌وهفتم نیروی دریایی ارتش پس از دریافت درخواست کمک از طرف نفتکش، بلافاصله ناوشکن سبلان را به محدوده حمله دزدان دریایی اعزام کرد و دزدان دریایی پس از مواجهه با آتش سنگین این ناوشکن مجبور به فرار شدند.

ایران و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری دارند- ایرنا سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را برعهده دارد، تاکید کرد که پاکستان و ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله مبارزه با تروریسم همکاری نزدیک دارند. وی افزود: من فکر نمی‌کنم که باید همه‌چیز را محدود به یک ائتلاف کرد. اقدام‌های (ضدتروریستی) دیگری در سطح منطقه‌یی و جهانی هست که ایران در آنها مشارکت فعال دارد و موثر بودن فعالیت‌ها و مبارزات ضدتروریستی یک کشور، لزوما منوط به حضور آن در یک ائتلاف مشخص نیست.

امریکا نمی‌تواند فعالیت‌های معنوی و سیاسی سپاه در منطقه را محدود کند-

خانه ملت منصور حقیقت‌پور نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با ابزارهایی که امریکایی‌ها تعبیه می‌کنند به هیچ‌وجه فعالیت‌های معنوی، سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران در سطح منطقه محدود نمی‌شود، گفت: امریکایی‌ها تعبیه می‌کنند به هیچ‌وجه نمی‌توانند کارهای معنوی، سیاسی و اقتصادی سپاه پاسداران را در سطح منطقه محدود کنند و امروز نفوذ سپاه در لبنان، سوریه و عراق را در امریکا و دیگر کشورها نمی‌توانند کنترل کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر