تهران پایتخت علم و فناوری جهان اسلام شد

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۴۷

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: نخستین گروه از دانشمندان مسلمان شرکت‌کننده در جایزه مصطفی (ص) و بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام وارد تهران شدند.

پرویز کرمی گفت: با ورود جمعی از دانشمندان مسلمان از کشورهای مختلف اسلامی، جایزه مصطفی (ص) آغاز به کار کرد و بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام نیز با حضور این دانشمندان اوایل هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

سایر میهمانان جایزه مصطفی (ص) و بیستمین اجلاس نیز طی امروز و فردا به تهران وارد خواهند شد.

وی درباره برگزاری بیستمین اجلاس سالانه آکادمی علوم جهان اسلام بیان کرد: شرایطی فراهم شده است تا میان دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام، تعاملات سازنده علمی و فناوری برقرار شود. بنابراین این اجلاس با شعار «علم، فناوری و نوآوری: ایجاد آینده مشترک بشریت» برگزار می‌شود.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ۴۰ نفر از دانشمندان و متخصصان عضو آکادمی علوم جهان اسلام از ۲۱ کشور جهان در این اجلاس حاضر می‌شوند. همچنین بیش از ۶۰ نفر میهمان داخلی از جمله روسای فرهنگستان‌ها و روسای دانشگاه‌ها در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی درباره اهمیت جایزه مصطفی (ص) بیان کرد: این نشان عالی علم و فناوری در جهان اسلام بر اساس ملاک‌هایی همچون نوآوری و بدیع بودن، ملموس و تاثیر‌گذاری در زندگی مردم و برخورداری از نتایج و کارکردهای مشخص به آثار برگزیده تعلق می‌گیرد. جایزه مصطفی (ص)، روز جمعه ۴ دی ماه طی مراسمی در تالار وحدت با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزیدگان خود را خواهد شناخت و تا ۸ دی ماه با برگزاری برنامه‌های مختلف، ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر