کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۴۰

وزیر نیرو عازم ارمنستان شد

ایسنا| وزیر نیرو به‌منظور شرکت در سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، عازم ارمنستان شد. وزیر نیرو در سفر سه‌روزه خود به ارمنستان با مقامات ارشد این کشور و وزیران محیط‌زیست و انرژی این کشور ملاقات خواهد کرد. در حاشیه برگزاری این کمیسیون، یادداشت تفاهمی در زمینه‌های تجارت، امور اقتصادی، انرژی، محیط‌زیست و موضوعات فرهنگی و اجتماعی امضا می‌شود. همچنین در این سفر، نشست چهار‌جانبه‌یی بین ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان در زمینه تبادل انرژی الکتریکی برگزار می‌شود. ریاست سیزدهمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی و جمهوری ارمنستان به عهده وزیر نیروی کشورمان است.


بنزین وارداتی دارای همه استانداردهای یورو٤ است

شانا| مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بنزین وارداتی از سوی سه نهاد نظارتی با حساسیت بالایی بررسی می‌شود، گفت: بنزین وارداتی دارای همه استانداردهای یورو٤ است. سید محسن قمصری با تاکید بر اینکه بنزین وارداتی مطابق با استانداردهای روز دنیاست، گفت: مشخصات بنزینی که هم‌اکنون وارد می‌شود مطابق با یورو٤ است، یعنی اکتان بنزین که هم‌اکنون وارد کشور می‌شود ٩٥ است و ٣درجه هم از حد استاندارد بنزین یورو٤ بالاتر است؛ بنزن آن ماکزیمم یک درصد است و سولفور، آروماتیک و الفین آن به ترتیب ٥٠، ٣٥ و ١٨ PPM است. وی در واکنش به اظهارات عده‌یی که مدعی هستند بنزین وارداتی استانداردهای یورو٤ را ندارد، گفت: این موضوع از بی‌اطلاعی این افراد نشأت می‌گیرد؛ چون بنزین وارداتی از سوی اداره نظارت بر صادرات و واردات شرکت ملی نفت ایران، اداره مهندسی پخش و اداره استاندارد ایران بررسی و پس از تایید توزیع می‌شود.


دولت مجاز به ایجاد

وزارت انرژی است

ایسنا| مشاور عالی شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه اجبار دولت به ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی می‌تواند فرصت را از دو وزارتخانه بگیرد، گفت: بهترین پیشنهاد این است که دولت را مجاز به ایجاد وزارت انرژی کنیم نه مکلف به آن. سعید عماد حسینی با اشاره به اینکه موضوع تشکیل وزارت انرژی زوایای مختلفی داشته و به بررسی‌های زیادی نیازمند است، اظهار کرد: این موضوع از گذشته مطرح شده و باتوجه به ظرفیت‌های دو وزارتخانه و ساختار آن از گذشته، ادغام این دو شرایط سختی دارد. وی با اشاره به اینکه طبق ساختار تعریف شده در دو وزارتخانه نفت و نیرو، ادغام این دو از گذشته، دولت قبل و برنامه پنجم توسعه مطرح بوده است، عنوان کرد: در برنامه پنجم توسعه تکلیف شده بود که تعداد وزارتخانه‌ها به 17وزارتخانه کاهش پیدا کند اما در آن زمان اولویت ادغام نفت و نیرو نبود. مشاور عالی شرکت ملی نفت ادامه داد: از سوی دیگر دولت قبلی نیز تصمیم اشتباهی گرفته بود و می‌خواست وزارت نفت با آن حجم از کار را در وزارت نیرو ادغام کند که طرحی غلط و شکست‌خورده بود.


جمع‌آوری و انتقال فاضلاب مناطق یک و سه تهران

تعادل| با پایان عملیات لوله‌گذاری انتقال فاضلاب در خطوط اصلی واقع در نواحی پاسداران، قبا و شریعتی قابلیت دفع فاضلاب شهروندان منطقه یک و سه تهران امکانپذیر می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، منصور زینلی مدیراجرایی مناطق یک و سه شرکت فاضلاب تهران، درخصوص اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب تهران در این دو منطقه گفت: «این مناطق به‌عنوان شمالی‌ترین مناطق شهر تهران به لحاظ بافت زمین، مراحل اجرای پروژه را با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌کند. از دیرباز به دلیل سنگی بودن زمین و نفوذپذیری بسیار کم به‌خصوص در منطقه یک شهرداری تهران، همواره با مشکل دفع فاضلاب شهری مواجه بوده‌ایم.» «زینلی»، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی را از دیگر مخاطرات مناطق مذکور خواند و افزود: «این دو منطقه همواره جزو نقاط حساس و پرخطر از حیث جاری شدن فاضلاب در سطح شهر بوده است؛ لذا اجرای طرح زیست‌محیطی فاضلاب تهران در مناطق یک و سه به جدیت دنبال شده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر