اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۲۵

افزایش 15 تومانی نرخ دلار و 3هزار تومانی قیمت سکه

صرافان بازار ارز و سکه، نرخ هر دلار امریکا را روز چهارشنبه با 15تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه، سه هزار و 666تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را با سه‌هزار تومان افزایش 926هزار تومان تعیین قیمت کردند. هر یورو در بازار آزاد با 35ریال رشد قیمت، 4هزار و 5‌تومان و هر پوند نیز بدون تغییر قیمت 5هزار و 430تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید و قدیم هرکدام با سه‌هزار تومان رشد به ترتیب 926هزار تومان و 925هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین نرخ هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر قیمت 466هزار تومان و هر ربع‌سکه نیز مانند روز سه‌شنبه 260 هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه یک‌گرمی با یک‌هزار تومان رشد 170هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 94هزار و 700تومان خریدوفروش شد. علاوه براین، نرخ هر اونس طلا در معاملات بازار جهانی با 7دلار افت، یک هزار و 72دلار قیمت‌گذاری شد.


شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود تعیین تکلیف می‌کند

گروه بانک و بیمه- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود. به گزارش «تعادل»، مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع خبرنگاران در مورد کاهش نرخ سود برای بخش کشاورزی گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود. وی افزود: مهم‌ترین تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی بانک کشاورزی عضویت در سازمان‌های معتبر بین‌المللی و مرتبط با کشاورزی است. شهیدزاده تصریح کرد: در حال حاضر بانک کشاورزی در اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) که مقر آن در بانکوک قرار دارد، عضو است. وی افزود: در این اتحادیه 76عضو از 23کشور آسیا و اقیانوسیه عضویت دارند که برخی از مزایای عضویت در آن برخورداری از فرصت تبادل اطلاعات و تجربیات مابین کشورها و موسسات عضو و امکان آشنایی و مشارکت در طرح‌های موفق اعتبارات خرد و فقرزدایی در چندین کشور عضو است. مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل (یونیدو) و با هدف کمک به افزایش تولید زعفران در بخش کشاورزی، ارتقای فناوری‌های فرآوری و افزایش سهم مستقیم بنگاه‌های خرد و متوسط ایران در بازار جهانی زعفران که محل اجرای آن خراسان رضوی است، پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران اجرا می‌شود.


بانک صنعت در تمام عرصه‌های کشور پیش‌قدم است

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از غرفه بانک صنعت و معدن در هفدهمین نمایشگاه صنایع دریایی کیش با تقدیر از خدمات این بانک در تامین مالی پروژه‌های زیربنایی گفت: بانک صنعت و معدن در تمام عرصه‌های مربوط به توسعه صنعتی کشور پیش‌قدم بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن وی افزود: باتوجه به سابقه درخشان این بانک در خدمت موثر به صنایع کشورمان، قطعا در پیشرفت صنایع دریایی نیز می‌تواند تاثیر قابل‌ملاحظه‌یی داشته باشد. نعمت‌زاده بیان داشت: صنایع دریایی به‌عنوان یکی از بخش‌های قابل اهمیت صنعت کشور باید به شکل اساسی موردتوجه قرار گیرد و این امر در برنامه ششم توسعه نیز با جدیت مورد تاکید واقع شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: قطعا با حضور بانک صنعت و معدن در پروژه‌های مرتبط با صنایع دریایی کشور، در آینده شاهد تحولات مثبتی در این صنایع همچون بخش‌های دیگر صنعتی خواهیم بود.


بررسی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در بانک پاسارگاد

دومین همایش مشترک انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم، با عنوان همایش علمی، کاربردی اقتصاد مقاومتی در تاریخ29 آذر1394، در محل دانشگاه خاتم و با حضور استادان برجسته کشور، اقتصاددانان، اعضای انجمن‌های علمی، اعضای انجمن مدیریت ایران، کارشناسان و جمعی از دانشجویان برگزار شد. در این همایش دکتر مجید قاسمی رییس دانشگاه خاتم، ضمن بیان مختصری از مطالب مطرح شده در نشست پیشین که در آن به شرح و بررسی محورهای اقتصاد مقاومتی و ویژگی‌های آن، اندازه‌‌گیری مقاومت و اصلاح مدیریت و نظام اداری پرداخته شده‌ بود، گفت: اصلاح زمینه فعالیت‌های اقتصادی به معنی بهبود فضای کسب‌و‌کار است. بخش خصوصی باید اطمینان داشته ‌باشد که می‌تواند نگاهی بلندمدت به اقتصاد داشته ‌باشد. همچنین رشد در زمان تداوم ضربه فقط با مقاوم‌سازی امکان‌پذیر است و لازم است که اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی صورت بگیرد. ضرورت دارد که ثبات در اقتصاد ملی ایجاد شده و نظام توزیع و قیمت‌گذاری شفاف‌سازی شده و شیوه‌های نظارت بر بازار روزآمد شود. وی در زمینه احترام به محصولات ساخت داخل، افزود: در اقتصاد مقاومتی مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید انجام می‌گیرد. اگر رقابت‌پذیری را از این بحث حذف کنیم اقتصادی خواهیم داشت که فقط بر امکانات موجود متکی است و لا غیر. در آن صورت ارتقای کیفیت و توانمندی برای رقابت در صحنه‌های بین‌المللی معنا پیدا نمی‌کند و چنین اقتصادی بعد از مدتی می‌میرد. دکتر مجید قاسمی در ادامه توضیحات این محور، پیرامون سیاست‌گذاری برای تقویت تولید ملی، گفت: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است. ما هنوز در سیاست‌های توسعه صنعتی کشور برنامه مدون نداریم و تا زمانی که این استراتژی‌ها مشخص نشده، نمی‌توانیم برای سایر جنبه‌های حمایتی برنامه‌ریزی کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر