این خوردنی‌ها را نخورید تا خسته نشوید!

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۰


یک روز عصر یک روز کاری که احتمالا احساس خستگی می‌کنید، به دنبال خوراکی یا نوشیدنی هستید تا کمی از خستگی‌تان کم شود. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که به جز خوراکی‌هایی که می‌تواند خستگی و بی‌حالی را برطرف کند، چه چیزهایی هستند که اگر کمتر استفاده کنیم،

خستگی مان هم کمتر می‌شود؟

بیشتر کسانی دچار بی‌حالی و خستگی مفرط می‌شوند که برای انتخاب نوع صبحانه، ناهار و میان‌وعده‌ها توجه زیادی نمی‌کنند. خوراکی‌هایی که موقع مصرف آنها احساس خوبی به ما می‌دهد اما در نهایت نه‌تنها هیچ فایده‌یی ندارد که موجب بی‌حالی و خستگی ما می‌شود.

موز: خوراکی‌هایی مثل موز که سرشار از پتاسیم است، موجب خستگی شده و عضلات را شل می‌کند. البته مصرف این خوراکی‌ها قبل از خواب مفید است اما در طول روز انرژی بدن شما را کاهش می‌دهد. تخمه کدو و ماهی هالیبوت نیز جزو این خوراکی‌ها هستند.

نان سفید: اگر نان و برنج سفید را بیشتر از نان‌های سبوس‌دار و برنج قهوه‌یی مصرف کنید، موادی را که موجب افزایش انرژی شما می‌شود، کمتر جذب می‌کنید. این نوع خوراکی‌ها فیبر کمی دارند و خیلی زود هضم می‌شوند. اگر می‌خواهید در طول روز سرشار از انرژی باشید، نان‌های سبوس‌دار را فراموش نکنید.

گوشت قرمز:چربی بالایی که در گوشت قرمز وجود دارد، می‌تواند شما را کسل و خواب‌آلود کند. از طرفی هضم غذاهایی که حاوی گوشت قرمز است مثل همبرگر و استیک، انرژی زیادی لازم دارد و بدن را خسته می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید به جای گوشت، بیشتر از ماهی استفاده کنید تا اسید چرب امگا 3 جذب بدنتان شود که به عملکرد بهتر و تمرکز مغز شما کمک کند.

گیلاس: براساس یافته‌های پزشکان، میوه‌هایی مانند گیلاس و آلبالو و همچنین آب آلبالو به دلیل ماده «ملاتونین» خواب‌آور هستند. بنابراین مصرف آن در طول روز توصیه نمی‌شود و برعکس بهترین ماده برای تنظیم خواب است که می‌توانید در ساعت‌های پایانی شب استفاده کنید.

شیرینی‌ها:خوردن شیرینی‌ها بلافاصله پس از غذا، اشتباهی است که به سرعت شما را خسته و خواب‌آلود می‌کند. قند بالای شیرینی‌ها ، موجب می‌شود انسولین زیادی در بدن آزاد شود که در نهایت شما را به‌شدت خواب‌آلود می‌کند.

قهوه: مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل قهوه و چای ممکن است موجب خستگی شوند. این نوشیدنی‌ها در زمان کمی به شما انرژی می‌دهد اما این حالت کمتر از دوساعت دوام دارد و بعد از آن حس می‌کنید تمام انرژی‌تان از دست رفته است. پزشکان توصیه می‌کنند که نوشیدن قهوه و چای را به میزان روزانه 200 تا 300میلی‌گرم کافئین محدود کنید و همین میزان را در فواصل طولانی‌تر مصرف کنید تا زمانی که به منزل می‌روید سرحال و با نشاط باشید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر