اخبار بورس

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۹۹

فرابورس آماده پذیرش اوراق تسهیلات قرض‌الحسنه و کارآفرینی

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های فروش مانع سفته‌بازی روی معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شده از آمادگی فرابورس برای پذیرش اوراق تسهیلات قرض‌الحسنه و کارآفرینی بانک‌ها خبر داد.

امیر هامونی در گفت‌وگو با فارس؛ با اشاره به آغاز معاملات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آذرماه از امروز چهارشنبه عنوان کرد: شفافیت بازار سهام بر کسی پوشیده نیست و کمک فرابورس به بانک مسکن از طریق این راه‌اندازی معاملات اوراق در بازار سهام باعث شده تا علاوه بر کاهش هزینه‌های مبادله و شفاف شدن معاملات این اوراق، تمام شعب بانک مسکن به این سیستم به‌طور آنلاین متصل شوند. مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه اوراق تسهیلات مسکن به هیچ‌وجه به موج سفته بازی در بازار مسکن نمی‌دمد، گفت: سفته‌بازی در ادبیات مالی تعریف دارد و این در حالی است که اکنون نوسان قیمت‌ها روی معاملات اوراق تسهلات مسکن روندی طبیعی را دنبال می‌کند. وی افزود: پیش از اعمال محدودیت‌های زمانی فروش روی این اوراق شاید افرادی بودند که با دید سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی «تسه»ها نوسان‌گیری می‌کردند و به بازدهی دست می‌یافتند، اما با اعمال محدودیت‌های فروش با تصور اینکه اگر خریداری بیش از 90 برگه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس خریداری می‌کند، حتما با دید سرمایه‌گذاری به این اوراق می‌نگرد، فرابورس اقدام به شناسایی خریدار واقعی در این بازار با اعمال محدودیت‌هایی کرد که بر اساس آن خریدار اوراق تسهیلات حق تقدم مسکن نیاید قبل از دو ماه اجازه فروش در بازار داشته باشد.

هامونی با اشاره به مدت اعتبار دوساله اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن افزود: با اعمال محدودیت‌های زمانی فروش روی اوراق تسهیلات مسکن، میزان سفته‌بازی روی این اوراق به زیر یک درصد رسید و 99 درصد فعالان این بازار هم‌اکنون مصرف‌کنندگان واقعی تسهیلات مسکن هستند.


عرضه 4شرکت، یک ملک و 50جایگاه سوخت دولتی

4شرکت، یک ملک و 50 جایگاه سوخت دولتی در نخستین ماه زمستان امسال روی میز فروش می‌رود.

سهام 4شرکت، یک ملک و 50 جایگاه سوخت دولتی در دی‌ماه امسال روی میز فروش می‌رود که بر این اساس؛ 100درصدی سهام شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز شامل 112میلیون و 500هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 2661 ریال و ارزش کل پایه 299میلیارد ریال؛ 16.15درصدی سهام شرکت عمران و مسکن‌سازان استان گلستان شامل 161 هزار و 500 سهم به قیمت پایه هر سهم 94776 ریال و ارزش کل پایه 16میلیارد ریال؛ 98.28درصدی سهام شرکت ماشین‌سازی تبریز شامل 1648میلیون و 205 هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 1548 ریال و ارزش کل پایه 2551میلیارد ریال و املاک ایل گلی به مساحت 83 هزار و 500 مترمربع در هفتمین روز دی‌ماه به مزایده گذاشته می‌شود. همچنین تعداد 50 جایگاه دولتی سوخت متعلق به 15 استان کشور به صورت 40درصد نقد و بقیه اقساط 2ساله در سیزدهمین روز دی‌ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. بر اساس این گزارش از این تعداد، دو جایگاه سوخت دولتی متعلق به استان البرز در مجموع به ارزش کل پایه 229میلیارد و 299میلیون ریال، تعداد یک جایگاه سوخت دولتی متعلق به استان ایلام به قیمت پایه 57میلیارد و 753میلیون و 600هزار ریال، تعداد یک جایگاه سوخت دولتی متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد به ارزش کل پایه 74میلیارد و 880 میلیون ریال و تعداد یک جایگاه سوخت دولتی متعلق به استان خراسان‌جنوبی به قیمت پایه 73 میلیارد و 862میلیون و 800هزار ریال در این روز واگذار خواهد شد. همچنین دو جایگاه دولتی سوخت استان کردستان در مجموع به ارزش کل پایه 86میلیارد و 784 میلیون ریال؛ 9جایگاه دولتی سوخت متعلق به استان خراسان‌رضوی در مجموع به ارزش کل پایه 440 میلیارد و 894 میلیون و 400 هزار ریال؛ تعداد 6 جایگاه دولتی سوخت متعلق به استان آذربایجان غربی در مجموع به ارزش کل پایه 441میلیارد و 619 میلیون و 200 هزار ریال و 6 جایگاه دولتی سوخت متعلق به استان اصفهان در مجموع به ارزش کل پایه 375میلیارد و 502 میلیون و 200 هزار ریال روی میز فروش خواهد رفت.


سهام نخستین شرکت تامین سرمایه در بورس تهران پذیرفته شد

در هشتادونهمین جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار مورخ 25آذر 1394، شرکت تامین سرمایه امید به‌عنوان نخستین بنگاه فعال در صنعت تامین سرمایه، موفق به اخذ پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شد. به گزارش «تعادل» به نقل از واحد پذیرش بورس تهران، بورس اوراق بهادار تهران با هدف افزایش گزینه‌های در دسترس بازیگران بازار سهام، متنوع‌سازی ابزارهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری و نیز صنایع و شرکت‌های پذیرفته شده را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا و با‌توجه به جذابیت‌های صنعت خدمات مالی، پذیرش شرکت‌های تامین سرمایه که به لحاظ اندازه، گستردگی دامنه فعالیت، ساختار سازمانی دقیق، بازدهی مناسب و گزارشگری مطلوب از پتانسیل‌های خوبی برای حضور در بازار سهام برخوردارند، مدنظر قرار گرفت. براساس این گزارش، شرکت تامین سرمایه امید نخستین شرکت در صنعت خود بود که قدم در این مسیر گذاشت. بدین‌ترتیب در هشتادونهمین جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار مورخ25 آذر1394، شرکت تامین سرمایه امید به‌عنوان نخستین بنگاه فعال در صنعت تامین سرمایه، موفق به اخذ پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شد. امید است پذیرش و عرضه سهام این شرکت، طلیعه نوینی برای حرکت در جهت افزایش حضور شرکت‌های فعال در صنایع جدید و نیز سایر شرکت‌های تامین سرمایه در بازار اوراق بهادار باشد.گفتنی است در حال حاضر سرمایه‌ ثبت شده‌ این شرکت مبلغ 3.176میلیارد ریال منقسم به 3.176میلیون سهم یک‌هزار ریالی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر