اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۹۷

سرمایه‌گذاری ابوظبی، یکی از بزرگ‌ترین ملاکان جهان

سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی (ADIA) به یکی از بزرگ‌ترین ملاکان جهان تبدیل

شده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این سازمان و شریکش به تازگی قرارداد خرید حدود 58 میلیون فوت مربع (5 میلیون و 400 هزار متر مربع) از املاک صنعتی امریکا را از گروه املاک اکستر به قیمت 15.3میلیارد دلار منعقد کرده است. با این خرید سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی در انبارها، مراکز توزیع و دیگر اماکن صنعتی امریکا در شهرهایی مانند مسکیت در تگزاس و ممفیس در تنسی سهم خواهد داشت.

سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی چند ماه پیش هم دو هتل در رالی در کارولینای شمالی از جمله هتل رنسانس این شهر و بیش از 10هتل با قیمت‌های متوسط در شهرهایی مانند گرینزبرگ در پنسیلوانیا و کلمبوس در اوهایو خریداری کرد.


مخالفت نمایندگان افغانستان با بودجه 95

نمایندگان پارلمان افغانستان لایحه بودجه سال مالی سال 1395 این کشور را به سبب عدم سهمیه‌بندی در بودجه استان‌ها رد کردند. به گزارش خبرگزاری آوا، دلایل رد این بودجه عدم سهمیه‌بندی عادلانه و توازن در بودجه استان‌ها، حذف بودجه برای طرح‌های تکمیل نشده و اینکه تمام طرح‌ها انتقالی بوده و طرح جدیدی در این فهرست وجود ندارد، عنوان شد.

بودجه سال مالی 1395در حالی از سوی اعضای مجلس نمایندگان رد می‌شود که شماری از نمایندگان طرح این بودجه را سیاسی، سلیقه‌یی و دور از منافع ملی مردم تحلیل کردند. شمار نمایندگان در مجلس هنگام رای‌گیری در این مورد 129 نفر بودند که تنها 10 نفر به آن رای مثبت دادند.


کاهش ارزش دینار عراق در واکنش به افت قیمت نفت

بانک مرکزی عراق برای مقابله با پیامدهای افت قیمت نفت، ارزش دینار این کشور را کاهش می‌دهد. به گزارش رویترز، در تلاش برای جبران پیامدهای منفی افت قیمت نفت، بانک مرکزی عراق قیمت فروش دلار امریکا را به بانک‌ها و صرافی‌های عراق ١,٣٧درصد افزایش داد. بانک مرکزی عراق در بیانیه‌یی اعلام کرده قیمت فروش دلار به یکهزار و ١٨٢ دینار افزایش یافته است.

مظهر صالح، مشاورارشد اقتصادی نخست‌وزیر عراق و معاون پیشین بانک مرکزی این کشور گفته است: «این یک اصلاح قیمت جزیی است و مصداق کاهش ارزش پول به شمار نمی‌آید؛ این اقدام درآمدهای دولت را برای برآورده کردن نیازهای داخلی افزایش می‌دهد.» دولت عراق برای تامین ٩٥درصد از درآمدهای خود، به فروش نفت خام وابسته است و افت بیش از ٦٠درصدی قیمت این کالا در ماه‌های گذشته، دولت این کشور را با چالش روبه‌رو کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر