پلیس پاکستان به‌دنبال زنان مرفه حامی مالی داعش

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۹۶


گروه جهان پلیس کراچی اعلام کرده تلاش می‌کند شبکه‌یی از زنان مرفه را که پول به نفع گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش جمع‌آوری می‌کنند منهدم کند. وجود این شبکه نشانه‌یی از علاقه فزآینده طبقه متوسط پاکستان به داعش محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس این شهر بندری برپایه افشاگری‌های یک فرد مظنون به تامین مالی نخستین حمله داعش در پاکستان به تعقیب این گروه زنان پرداخت. در این حمله 44 مسلمان فرقه اسماعیلیه کشته شدند. داعش این فرقه شیعه را مرتد می‌داند.

به‌گفته راجا عمر خطاب، فرمانده مبارزه با تروریسم ایالت سند که کراچی مرکز آن است، ‌این فرد مظنون هفته گذشته بازداشت شد و اعتراف کرد زن او یک سازمان مذهبی موسوم به «الذکره آکادمی» را بنیانگذاری کرده است. راجا عمر خطاب در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: «این آکادمی هیچ ساختار یا ساختمانی ندارد.»

وی افزود: «گروهی مرکب از 20 زن، ‌همگی از خانواده‌های مرفه فلش‌های یواس‌پی توزیع می‌کنند که در آنها ویدئوهایی از داعش وجود دارد و در این ویدئوها درباره سازمان‌های تروریستی تبلیغ شده است.»

این منبع افزود: «این شبکه همچنین درچارچوب صدقه، پول جمع‌آوری می‌کند. این پول سپس به مظنونی که از وجود این شبکه پرده برداشته است، پرداخته شده بود.» راجا عمر خطاب همچنین توضیح داد: «این زن و مادر همسر مظنون نیز جزو این شبکه بودند.»

نبردی که پاکستان از 10 سال پیش علیه گروه‌های تکفیری انجام می‌دهد، ‌به کشته شدن ده‌ها هزار غیر نظامی منجر شده است. مهم‌ترین دشمنان نیروهای امنیتی پاکستان القاعده، ‌طالبان پاکستان و متحدان آنها هستند اما به نظر می‌رسد داعش به هواداران خود در طبقه فرهیخته تکیه می‌کند.

اسلام‌آباد این مساله را که داعش تهدیدی قوی در پاکستان است انکار می‌کند اما رییس پلیس ایالت سند اکتبر در برابر یکی از کمیسیون‌های پارلمانی اذعان کرد این سازمان مسوول حمله مه گذشته به جامعه اسماعیلیه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر