چشم‌انداز هفته

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۸۹

دولت به دنبال بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از توزیع کارت‌های خرید در چند روز آینده به‌طور آزمایشی در دو استان خبر داد و گفت: پس از اجرای آزمایشی و بررسی روند کار، در تمام کشور توزیع خواهد شد.


افزیش ۵۷ درصدی طلاق زنان سرپرست خانوار طی ۷ سال

مهر رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: طلاق زنان سرپرست خانوار از سال ۸۵ تا ۹۱، ۵۷ درصد رشد داشته است؛ در بحث نوع مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی از ۴ درصد به ۲۴ درصد افزایش داشته‌ایم.


جمع‌آوری۴۵۰ زن کارتن‌خواب

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۴۵۰ زن کارتن‌خواب متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۵۰ درصد این زنان را افرادی تشکیل می‌دهند که بنا به دلایلی از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند.


لزوم فاصله کودکان کار

از جناح‌های سیاسی

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات بهزیستی کشور و رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: کودکان کار نباید مورد بهره‌برداری جناح‌های سیاسی قرار بگیرند و نیاز داریم بیشتر از گذشته موضوعاتی که امنیت کشور با آنها گره خورده است، مورد بررسی قرار گیرد.


تولد سالانه بیش از 30 هزار کودک معلول در کشور

مهر رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از 50 درصد معلولیت‌ها در کشور ژنتیکی است، گفت: سالانه بیش از 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند.


همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و نهادهای آموزشی

ایسنا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همکاری این سازمان و نهادهای آموزشی کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای آشنایی مردم با مفاهیم تامین اجتماعی تعامل مطلوبی با نهادهای آموزشی ایجاد شده است.


دولت باید سن بازنشستگی را افزایش دهد

مهر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درحال حاضر مساله بیمه‌های اجتماعی در کشور به اندازه بحران کم‌آبی مورد توجه قرار دارد. وی با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی گفت: یکی از راه‌حل‌های رفع بحران صندوق‌های بازنشستگی افزایش 5/2 ساله سن بازنشستگی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر