دستمزد «هریسون فورد» ۷۶ برابر همکارانش

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۵۴

در فیلم جدید «جنگ ستارگان»، هریسون فورد به عنوان یکی از بازیگران فیلم اصلی که ۳۰سال قبل ساخته شده، ۷۶ برابر همکارش دستمزد گرفت. در حالی که هریسون فورد با دریافت حقوقی ۲۳میلیون پوندی جلوی دوربین جی‌جی آبرامز رفت تا بار دیگر در نقش هان سولو ظاهر شود، برخی از دیگر بازیگران این فیلم حقوقی خیلی پایین‌تر از او دریافت کردند.

در حالی که قابل پیش‌بینی است که حقوق بازیگرانی چون کری فیشر، مارک همیل و هریسون فورد که بازیگران فیلم نخست این مجموعه بودند با بازیگران تازه کاری چون دیزی ریدلی و جان بویگا که تازه در قسمت هفتم جلوی دوربین رفته‌اند خیلی فرق داشته باشد، اما کسی تا حالا نمی‌دانست این تفاوت چقدر است.

حالا با استناد به گزارشی که دیلی میل منتشر کرده، فورد برای بازی دوباره نقش هان سولو 16.7میلیون پوند دریافت کرده و علاوه بر آن نیم‌درصد از فروش فیلم را هم خواهد گرفت که به این ترتیب دریافتی او را خیلی بالاتر می‌برد، چون حتی گفته می‌شود این فیلم ممکن است بتواند رکورد «آواتار» را هم بشکند و پرفروش‌ترین فیلم دنیا شود. او یک‌میلیون پوند هم پس از این دریافت کرد که پایش سر صحنه فیلمبرداری این فیلم شکست.

با محاسبه همه این‌ها، مبلغ دریافتی هریسون فورد برای حضور در «نیرو بیدار می‌شود» به ۲۳میلیون پوند خواهد رسید که ۷۶ برابر حقوقی است که بازیگران تازه کار انگلیسی آن یعنی دیزی ریدلی و جان بویگا دریافت کردند. هر یک از این دو بازیگر که در نقش‌های اصلی هم بازی می‌کنند، تنها یک چک ۳۰۰هزار پوندی دریافت کرده‌اند.

در ضمن توجه به این نکته ضروری است که هریسون فورد به عنوان یک بازیگر تازه کار در سال ۱۹۷۷ و در نخستین فیلم از «جنگ ستارگان»، تنها یک چک ۷۰۰۰ پوندی دریافت کرد که آن زمان نیز تقریبا برابر با هیچ بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر