روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۴۸

کارخانه‌داران گرانی لبنیات را منتفی کردند

گروه صنعت دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: تا زمانی که خروج از رکود اتفاق نیفتد، کارخانجات هیچ‌گونه افزایش قیمتی را درباره محصولات خود اعمال نخواهند کرد. رضا باکری با بیان اینکه بازار مصرف کشش لازم را ندارد، اظهار کرد: تقاضای موجود در بازار می‌گوید که افزایش قیمت توجیه دارد یا خیر؛ وقتی ما با مازاد شیرخام مواجه هستیم، نمی‌توانیم آن را جذب کنیم و تولیدات خود را نیز نمی‌توانیم کامل به فروش برسانیم پس برای چه باید قیمت فرآورده‌ها را گران کنیم؟


با بازی دلال‌ها طلای سرخ بی‌مشتری ماند

ایسنا عضو شورای ملی زعفران گفت: برخی دلالان زعفران ایرانی را که قیمتش حدود 4.5 میلیون تومان بود، به حدود 6میلیون تومان رساندند و به همین دلیل دیگر کشوری حاضر نیست زعفران ایرانی را با این قیمت بخرد. علی حسینی اظهار کرد: امسال 300 تن زعفران تولید و برداشت شده اما به دلیل بازیچه قرار گرفتن بازار این محصول به دست دلالان، صادرات آن متوقف شده است.


قدرت رقابت فرش دستباف از دست رفت

ایسنا رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: اگر خسارت صادرکنندگان جبران نشود، حتی بعد از لغو تحریم‌ها هم نمی‌توانیم با کشورهای هند، پاکستان و افغانستان رقابت کنیم. سیدمجتبی عراقچی با بیان اینکه قبل از تحریم 20 تا 40 درصد صادرات فرش دستباف به امریکا صورت می‌گرفت، ظرفیت صادراتی فرش دستباف کشور را حدود 450 میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: کل صادرات فرش دستباف در سال گذشته حدود 350 میلیون دلار بود.


نمایشگاه صنایع بیمارستانی برگزار می‌شود

گروه صنعت سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع بیمارستان‌سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی با حضور نمایندگانی از شرکت‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی برگزار می‌شود. محمود صدیقی، مجری نمایشگاه گفت: نمایندگانی از کشورهای انگلستان، آلمان و فرانسه برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. وی از حضور بیش از ۶۴ شرکت داخلی در حوزه ساخت و تجهیزات بیمارستانی خبر داد و افزود: نمایشگاه، از دوم تا پنجم بهمن ماه ۹۴ برپا می‌شود و هدف از برپایی آن مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در حوزه ساخت و تجهیزات بیمارستانی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر