روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۲۷

روحانی ۵ تا ۷ بهمن‌ماه به ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند- آنا| حسن روحانی رییس‌جمهوری به دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا و فرانسه 5 تا 7 بهمن (25 تا 27 ژانویه) به این کشورها سفر می‌کند. ملاقات‌های دوجانبه و چندجانبه، مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست با صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی ‌شده سفر رییس‌جمهوری به اروپاست. همزمان با سفر رییس‌جمهوری، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.

روسیه اعتبار ۵میلیاردی در اختیار ایران قرار می‌دهد- تسنیم| دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که این کشور ممکن است در سال 2016 مبلغ 5میلیارد دلار اعتبار دولتی صادراتی به ایران اعطا کند. مانتوروف، به خبرنگاران در تهران گفت: ما درحال گفت‌وگو درباره اعطای یک اعتبار دولتی، تحت ضمانت دولت ایران هستیم... و تصور می‌کنم اگر در سه ماهه اول سال آینده میلادی بر سر تمام تشریفات توافق شود، سال بعد بخشی از این اعتبار پرداخت خواهد شد.

پس از رفع تحریم‌ها عضویت ایران در شانگهای دوباره مطرح می‌شود-ایسنا| علی‌اصغر خاجی سفیر ایران در چین با اشاره به بیش از 6بار دیدار روسای جمهور ایران و چین طی دو سال گذشته و اهمیت این موضوع، سفر شی‌جی‌پینگ رییس‌جمهور چین در آینده نزدیک به ایران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد که برنامه‌ریزی‌های مهمی برای این سفر پیش‌بینی شده است. وی همچنین در مورد معاملات بدون دلار، سوآپ ارزی و عضویت در شانگهای گفت: در موضوع شانگهای باتوجه به برداشتن محدودیت پس از رفع تحریم‌ها این درخواست عضویت بار دیگر مطرح خواهد شد.

توافق هسته‌ای ایران تحولات عمده‌ای را برای خاورمیانه رقم می‌زند- ایرنا| شینهوای چین با بیان اینکه توافق هسته‌یی میان ایران و 6‌قدرت بزرگ دنیا از مهم‌ترین وقایع یک دهه اخیر بود، اعلام کرد که این توافقنامه تحولات عمده‌یی را در آینده منطقه خاورمیانه رقم خواهد زد و دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند نقش با اهمیت تهران را در حل منازعات منطقه‌یی نادیده بگیرد. این توافق از دیدگاه خبرگزاری چین باعث شد تا حقانیت ایران با شفاف‌سازی‌های بیشتر به اثبات برسد و تحریم‌ها علیه این کشور لغو شود.

تصویب قانون جدید روادید، نزاع تازه اوباما و کنگره امریکا- ایسنا| نشریه‌ ساینس‌مانیتور در گزارشی نوشت، توافق هسته‌یی ایران ممکن است امضا و مهر شده و در مسیر اجرا قرار گرفته باشد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که نزاع بین کابینه اوباما و کنگره امریکا شکل‌های جدیدی به خود گرفته است. برخی مقامات کابینه دولت نگرانند که مصوبه قانون جدید لغو روادید در امریکا می‌تواند از سوی مخالفان راهی برای تضعیف توافقی باشد که به‌طور آشکار نتوانستند آن را رد کنند. جان کری وزیر خارجه ایالات متحده با بیان این مطلب به ایران که اوباما، مفادی را که ممکن است در توافق هسته‌یی اختلال ایجاد کند، لغو خواهد کرد، به آن واکنش نشان داد.

کاهش سطح هشدار استرالیا برای سفر به ایران- ایسنا| روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد از کاهش سطح هشدار رسمی این کشور درباره سفر به ایران خبر داد که موجب فراهم شدن زمینه سفر گردشگران علاقه‌مند به ایران شده است. پیش از این به شهروندان استرالیایی توصیه شده بود، اگر قصد سفر به ایران را دارند، در برنامه خود تجدیدنظر کنند‌ اما هم‌اکنون سطح هشدار کاهش یافته و از آنان خواسته شده است با احتیاط اقدام به سفر کنند.

لاریجانی تشکیل حزب رهروان را منتفی اعلام کرد-ایسنا| فاطمه رهبر عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت که علی لاریجانی تشکیل حزب رهروان ولایت را فعلا منتفی اعلام کرده است. وی اظهار کرد: فراکسیون رهروان ولایت قرار بود حزبی را راه‌اندازی کنند که هنوز این حزب در وزارت کشور به ثبت نرسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر