دولت آیین‌نامه ۷۳۰۰ روز را ابلاغ کند

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۰۹

عضو کانون شوراهای اسلامی کار بااشاره به مشکلات کارگران برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور خواستار تسریع در ابلاغ آیین‌نامه ۷۳۰۰ روز برای مشاغل سخت و زیان‌آور شد.

به گزارش فارس، علی اصلانی، درمورد تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: این قانون یک سال و نیم پیش در مجلس به تصویب رسیده اما تاکنون دستورالعمل اجرایی آن به شعب تامین‌اجتماعی ارسال نشده و مشکلات زیادی را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است.

عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار با درخواست از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسریع در ابلاغ این آیین‌نامه افزود: کارگران برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، برای نمونه یک کارگر که 25 سال سابقه کار دارد اگر بیش از 10 روز کسری کار به‌دلیل مرخصی بدون حقوق، بیماری یا موارد مشابه داشته باشد، نمی‌تواند بازنشسته شود و تعداد زیادی از کارگران به خاطر این مشکل بلاتکلیف مانده‌اند. اصلانی ادامه داد: افرادی که به‌دلیل 10روز غیبت در مشاغل سخت معطل هستند یا باید مجددا در آن کارگاه فعالیت کنند یا اینکه خود را بازخرید کرده و بیمه بیکاری دریافت کنند این در حالی است که کارگر شاغل در این‌گونه مشاغل بعد از 25 سال فعالیت توان جسمی برای ادامه کار را ندارد. این فعال کارگری از دولت و مجلس خواست برای حمایت از قشر کارگر خصوصا در مشاغل سخت و زیان‌آور هر چه زودتر مقدمات ابلاغ و اجرای این قانون را فراهم کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر